DAJ CYNK

Huawei chwali się 68. pozycją w rankingu najcenniejszych marek. Jakie miejsca mają pozostali producenci?

29.10.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4098

Ważne 1

0

Firma Interbrand wydała ranking Best Global Brands 2018. Wynika z niego, że Huawei jest 68. najcenniejszą marką świata, co jest wzrostem o dwie pozycje w stosunku do 2017 roku. Do smartfonowej czołówki jeszcze daleko.

Huawei, jak sam podaje, jest światowym dostawcą infrastruktury technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz inteligentnych urządzeń. Zakres działalności firmy jest dosyć szeroki i polega na dostarczaniu technologii cyfrowych zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

- W erze dynamicznego rozwoju technologicznego w przemyśle rozwiązania takie jak AI, 5G, IoT i cloud computing będą się stawać coraz bardziej istotne. Huawei już teraz stara się dostarczać więcej wartości i tworzyć lepsze doświadczenia dla klientów poprzez integrację AI, inteligentnych urządzeń, sieci i chmury obliczeniowej. Dzięki otwartej współpracy z partnerami ekosystemowymi, firma tworzy trwałą wartość dla swoich klientów, pracując na rzecz wzmocnienia pozycji ludzi, wzbogacenia życia domowego i inspirowania innowacji w różnych organizacjach - powiedział Zhang Hongxi, prezes Działu Marketingu Korporacyjnego Huawei.

W najnowszym rankingu najcenniejszych marek świata, który został stworzony przez firmę Interbrand, Huawei uplasował się na 68. pozycji, z wartością wynoszącą 7,6 mld dolarów (wzrost o 14% i dwa miejsca w stosunku do roku 2017). Chińska firma po raz pierwszy znalazła się w rankingu w 2014 roku, zajmując 94 miejsce (4,313 mld dolarów). W ciągu czterech lat wzrost wartości marki Huawei był niemal dwukrotny.

Zerknijmy jednak na początek zestawienia. Tu od lat niepodzielnie rządzi firma Apple. Aktualnie ta amerykańska marka wyceniana jest na 214,480 mld dolarów (wzrost o 16% w stosunku do 2017 roku). Dalej mamy marki Google (155,506 mld USD, +10%), Amazon (100,764 mld USD, +56%), Microsoft (92,715 mld USD, +16%), Coca Cola (66,351%, -5%) i Samsung (59,890 mld USD, +6%). Na 59. miejscu znalazła się marka Sony (9,316 mld USD, +10%).

Źródło tekstu: interbrand, wł

Komentarze
Zaloguj się