Ericsson: Jakość mobilnego Internetu obchodzi Polaków mniej niż resztę świata
Z ostatniego badania Ericssona wynika, że co drugi Polak nie jest przywiązany do swojego operatora. Jednocześnie jakość mobilnego Internetu jako czynnik determinujący lojalność wskazało tylko 20% ankietowanych.

Z ostatniego badania Ericssona wynika, że co drugi Polak nie jest przywiązany do swojego operatora. Jednocześnie jakość mobilnego Internetu jako czynnik determinujący lojalność wskazało tylko 20% ankietowanych.
Bardziej przywiązani do swojego operatora są Brytyjczycy (58%) i Niemcy (52%). Najbardziej jednak zastanawia fakt, że jakość mobilnego Internetu jest kluczowa tylko dla 20% Polaków, podczas gdy globalna średnia wyniosła 28%.
Wygląda na to, że albo Polacy mniej korzystają z mobilnego Internetu od mieszkańców pozostałych przebadanych krajów, albo jest on w Polsce już tak dobry, że nie ma na co narzekać, niezależnie od wyboru sieci.
W skali globalnej, po 29% dla jakości mobilnego Internetu, kolejne czynniki wiążące klientów z operatorem to jakość obsługi (18%), jakość połączeń głosowych (14%), ceny urządzeń (12%), ceny usług (11%), zarządzenie kontem (9%), personalizacja oferty (6%) i nagrody za staż (1%).
Badanie przeprowadzono w lutym 2016 roku metodą ankiety internetowej, w której udział wzięło po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy użytkowników w przedziale wiekowym 18-69 lat korzystających ze smartfonów z systemem Android i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.