DAJ CYNK

Elektryczne hulajnogi w ryzach. Obejmą je nowe przepisy

08.08.2019

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6996

Ważne 0

0

Elektryczne hulajnogi w końcu doczekają się odpowiedniego umocowania w przepisach. Popularnymi pojazdami będzie można poruszać się po ścieżkach rowerowych, w wyjątkowych sytuacjach również po ulicach oraz zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz wieku.

Nowelizacja  Prawa o ruchu drogowym oraz ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych reguluje wiele kwestii związanych z elektrycznymi hulajnogami. Tego typu pojazdy zostaną określone mianem transportu osobistego i jest to:

Urządzenie komunikacyjne przeznaczone do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym urządzeniu,

Takie urządzenie może mieć maksymalnie 90 cm szerokości, 125 cm długości, ważyć nie więcej niż 20 kg oraz poruszać się z maksymalną prędkością 25 km/h przy użyciu napędu elektrycznego. Inne napędy, np. spalinowe nie są przewidziane. Maksymalna moc silnika to 250W. Oczywiście dotyczy to nie tylko hulajnóg ale również innych współczesnych wynalazków spełniających powyższe kryteria. 

Zobacz: hive wprowadza e-hulajnogi do Krakowa i Poznania
Zobacz: E-hulajnogi zaleją polskie miasta, będą ich tysiące

Hulajnogi elektryczne będą traktowane jak rowery. To oznacza, że będą mogły poruszać się po ścieżkach rowerowych, a w przypadku jej braku również po drogach publicznych. Wtedy maksymalna prędkość wzrośnie do 30 km/h. Oznacza to też szereg ograniczeń. Elektryczną hulajnogą nie będą mogły jeździć osoby poniżej 10 roku życia, a starsze osoby niepełnoletnie będą musiały posiadać kartę rowerową. Po chodnikach będzie można poruszać się tylko w przypadku, kiedy nie ma wydzielonej ścieżki rowerowej, ma szerokość 2 metrów, a obok znajduje się droga, po której pojazdy poruszają się z prędkością wyższą niż 30 km/h.

Zobacz: Hulajnogi Lime w aplikacji Ubera
Zobacz: Hulajnogi elektryczne jeżdżą za szybko! Minister infrastruktury chce ograniczyć ich prędkość

Źródło tekstu: prawodrogowe.pl; wł

Przewiń w dół do następnego wpisu