DAJ CYNK

Decyzja UOKiK w sprawie usługi Halo Granie

04.05.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4682

Ważne 13

0

Usługa Halo Granie zostanie po bezpłatnym okresie wyłączona abonentom posiadającym telefony na kartę, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie - to jeden z obowiązków nałożonych na Orange Polska w decyzji Prezesa UOKiK.

Usługa Halo Granie zostanie po bezpłatnym okresie wyłączona abonentom posiadającym telefony na kartę, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie - to jeden z obowiązków nałożonych na Orange Polska w decyzji Prezesa UOKiK.

Postępowanie w sprawie usługi Halo Granie w Orange zostało wszczęte w grudniu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziła informacja zawarta na starterach o treści: Ze starterem (X) zł dostajesz: (...) usługę Halo Granie z piosenką (X) w prezencie przez 30 dni (usługa aktywowana jest automatycznie po wykonaniu 1 połączenia). Zdanie UOKiK ta informacja wskazuje klientowi, że usługa zostanie automatycznie wyłączona po 30 dniach. W praktyce użytkownicy numerów musieli za nią płacić po upływie promocyjnego czasu.

Orange zostało zmuszone do zmiany regulaminu oraz treści SMS-ów wysyłanych do klientów. Usługa będzie automatycznie wyłączana po 30 dniach, chyba że klient zdecyduje się dalej z niej korzystać, o czym użytkownicy zostaną powiadomieni stosownym SMS-em.

Źródło tekstu: UOKiK

Komentarze
Zaloguj się
22. ~A.D.
0

2015-05-06 13:22:34

@20.Coś w tym jest,im niższy poziom reprezentuje użytkownik,tym te odgłosy bardziej głupawe.@21. Masz całkowitą rację,barachło do potęgi.A co do jakości tego popierdywania,to patrz post 17.

Odpowiedz

0

2015-05-05 09:11:32

Śmiechowe to to... Żadnej kary, żadnego zadośćuczynienia, nic...Zmiana w regulaminie - wieeelki sukces... A cwaniaki które to wymyślają są bezkarne.PS. Ta usługa to barachło, jakość nagrania tragiczna.Mam tylko nadzieję, że za xx lat, nie będziemy zmuszeni PŁACIĆ 2zł miesięcznie aby mieć zwykły sygnał w słuchawce!

Odpowiedz

20. ~sb
0

2015-05-04 20:27:33

Dzwonisz do koś, a tu pioseneczka, najczęściej głupawa. I już wiesz z kim masz do czynienia :)

Odpowiedz

19. sapphire
3

2015-05-04 20:20:52

Pfff, to jest jeszcze nic, lepiej niech się przyjrzą T-Mobile/Heyah, gdzie Szafa Gra ściąga kasę z konta nawet w okresie teoretycznie bezpłatnym. ;)

Odpowiedz

18. ~Piotrek
5

2015-05-04 17:35:48

Jeszcze do magentowej d***y trzeba się dobrać żeby granie na czekanie wyłaczyć bo jak nie to zabierają 2 zł co miesiąc

Odpowiedz

17. ~A.D.
2

2015-05-04 17:12:37

Według mojego zdania,jedna z najgorszych usług dodatkowych.Kaleczy uszy.Niestety kodeki GSM nie nadają się do kompresji muzyki,tylko głosu,a to ze względu na ograniczone pasmo akustyczne.

Odpowiedz

16. wlo
0

2015-05-04 16:33:22

15 - nawet sobie nie wyobrażasz ile osób z tego korzysta ;-) Co ciekawe - mnóstwo na numerach służbowych ma włączone - a to aktualne przeboje, a to jakieś patriotyczne pieśni, albo jakieś odgłosy przyrody... Ja tego nie znoszę kiedy do kogoś dzwonię, więc i sam nie korzystam. Nie rozumiem kogoś kto to włącza - przyjemność myśli że komuś robi? Jakby jeszcze to co lubię ktoś miał włączone...

Odpowiedz

15. ~pabloki
4

2015-05-04 16:15:50

niezły refleks maja ci z uokik-prawie półtora roku dochodzili do takich wniosków. dziś to mało kto z tego korzysta.

Odpowiedz

14. Quetzal
5

2015-05-04 16:07:31

Wielki sukces - po dwóch latach zostanie zlikwidowana jedna bezczelna praktyka w jednym produkcie jednym firmie. Założę się, że urzędasy dostaną jakieś wielkie premie za to nieprawdopodobne osiągniecie. Kto wie, może do 2025 jedna z firm zostanie ukarana za dzwonienie do klientów, którzy wyraźnie zaznaczyli "brak zgody"... ale by było - jeden numer mógłbym wyrzuć z czarnej listy blokowanych.

Odpowiedz

13. ~jarko
4

2015-05-04 15:32:50

Kiedyś te usługi z graniem były bardziej popularne - dosyć często trafiałem na muzykę u znajomych gdy do nich dzwoniłem. Teraz jest to niszowa chyba usługa, coraz mniej osób korzysta więc może dlatego coraz nachalniej wciskają? Są osoby starsze, które nawet nie zauważą jak kilka złotych miesięcznie z konta poleci. Z resztą od początku w tym o to chodzi.

Odpowiedz

12. wlo
-1

2015-05-04 15:27:07

10 - przyczepili się prepaida bo na starterze zobaczyli informację... W umowach abonamentowych z usługi nie można zrezygnować przy podpisywaniu - tylko po aktywacji. Jaką widzisz różnicę? Ja widzę - pierdzistołkom nie chce się robić ;-)

Odpowiedz

11. wlo
-1

2015-05-04 15:24:16

10 - na rękę? Łaskę robi? Jak nie zamawiałem tej usługi, więc mi łaski nie robi, że nie bierze za 1. miesiąc opłaty!! Pomyśl trochę!

Odpowiedz

10. ~
-2

2015-05-04 15:01:46

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, usługa od początku jest włączona i od początku płatna, ale operator idzie na rękę i przez pierwszy miesiąc opłaty nie pobiera. :) To tyczy się abonamentu, dlatego UOKiK przyczepił się tylko do opcji na kartę.

Odpowiedz

9. ~Karlos24
3

2015-05-04 14:57:25

Zmuszaniem do automatycznej aktywacji usługi HALO DZWONEK (w 4 różnych nazwach dla 4 sieci) jest odpowiedzialna spółka Wind Mobile - właściciel platformy, która dostarcza usługę. Tą firmę powinni ukarać.

Odpowiedz

8. jedrek
5

2015-05-04 14:38:59

I co tam tyle trwało w postępowaniu od grudnia 2013? Jestem przerażony jak wszystko co państwowe działa jak mucha w zupie. A podatnik za tą bezczynność płaci... Ustalenie w 2 dni od wszczęcia postępowania w takiej sprawie czy to coś jest g... i należy to jak najszybciej pognać to zadanie kosmos dla tego chorego państwa. Nic tu się nie da, nic nie można i wszystko co ma uczynić życie Polaków lepszym trwa latami. Do ustalenia potrzebne są osoby z 10 fakultetami...Osób ustalająco-postępujących musi być w sprawie minimum 100...

Odpowiedz