Chiński rynek telefonów zmniejszył się o 15% w okresie od stycznia do października

Dwa najludniejsze państwa świata mają bardzo różniące się rynki. Rynek indyjski jest bardzo chłonny, kupuje jednak prawie same telefony budżetowe. Chińczycy są bogatsi, dlatego stać ich na droższe modele. Ale rynek jest tez bardzo nasycony. Może właśnie przesycony...?

Michał Świech (Isand)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Chiński rynek telefonów zmniejszył się o 15% w okresie od stycznia do października

W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2018 roku, w Chinach sprzedano 348 milionów telefonów. To spadek o 15% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Aż 308 milionów urządzeń sprzedały chińskie firmy, oznacza to, że zagraniczni producenci odpowiadają jedynie za 10,2% udziału w rynku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Statystyka obejmuje również telefony klasyczne, jednak to tylko kropla w morzu - 94,5% sprzedanych telefonów to smartfony. Chińscy urzędnicy  wyjawili również, że w październiku producenci zaprezentowali 48 nowych telefonów, to o 25% mniej niż rok temu. Aż 1/3 z debiutujących urządzeń to klasyczne telefony.