DAJ CYNK

50 ofert marketingowych każdego tygodnia

14.04.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2729

Ważne 6

1

Użytkownik Internetu dostaje średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Znaczna część nie jest dla niego interesująca.

Użytkownik Internetu dostaje średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Znaczna część nie jest dla niego interesująca.

Najgorzej pod względem nietrafionych przesyłek wypadają sektor handlowy i edukacyjny, a tylko nieco lepiej instytucje finansowe.

Myślę, że jest to przede wszystkim kwestia baz, z których korzystają nadawcy - wskazuje Paweł Barski dyrektor marketingu w spółce Ricoh Polska. Duża liczba e-maili wynika z chęci uzyskania jak najlepszej komunikacji z klientem. To powoduje często, że wiadomości zwykle są niedopasowane do jego potrzeb.

Źle zaplanowana komunikacja oznacza dla firmy przede wszystkim niepotrzebne koszty poniesione w związku z nieskuteczną kampanią marketingową. Może również wiązać się ze stratami wizerunkowymi i przyczynić się do spadku zaufania konsumentów do danej marki czy firmy. Odbiorcy niechcianych wiadomości wiążą bowiem spam z nieodpowiednim wykorzystaniem ich danych.

Najgorzej pod tym względem wypadają branże handlowa i edukacyjna. Według ok. 75% odbiorców treść wiadomości od przedstawicieli tych sektorów jest zupełnie niedopasowana do ich zainteresowań. Lepiej pod tym względem wypadają administracja publiczna i instytucje finansowe. Odsetek spada w ich przypadku do odpowiednio 58 i 61%.

Nieprzypadkowo w drugiej obdarzonej większym zaufaniem grupie instytucji znalazły się organizacje, w których obowiązują rygorystyczne regulacje związane z wykorzystywaniem danych osobowych klientów.

Mailing pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. Jak wynika z badania firmy Sare, 90% ankietowanych użytkowników internetu subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W zdecydowanej większości (92 proc.) są to przesyłki o charakterze informacyjnym oraz branżowym.

Źródło tekstu: Newseria

Tagi: spam
Komentarze
Zaloguj się
18. ~
0

2016-04-14 19:23:13

Z telefonami podobnie. Zgłaszam na policję. Jeśli telefonujący ma obiekcje i twierdzi, że np. dzwonił nie w sprawie marketingowej a jakiejś innej, musi przedstawić nagranie.

Odpowiedz

17. ~
0

2016-04-14 19:22:12

Powinno być tak - dostaję spam esemesem, mejlem. Zgłaszam na policję i nadawca - jeśli nie jest w stanie wylegitymować się moją pisemną zgodą na marketing - dostaje mandat w wysokości np. 500 zł.

Odpowiedz

16. ~
0

2016-04-14 13:47:17

@11: Nie ma czegoś takiego, jak "Supermedia/''i". Poprawna odmiana to albo "Supermedii" albo "Supermediów".

Odpowiedz

15. ~
0

2016-04-14 13:44:35

@6: News traktuje o spamie czyli niezamówionej korespondencji, a nie o mailingu wynikającym z regulaminu usługi pocztowej.P.S. Konta mailowe w największych światowych usługach np. GMail, Outlook, Yahoo, AOL są oferowane za darmo i bez reklam. Można?

Odpowiedz

14. PiotrM
0

2016-04-14 12:58:39

@11 u mnie jest i vectra i Supermedia i stosunek ulotek vectry do supermedii jest jak 5:1.

Odpowiedz

13. ~Wojtaszek
0

2016-04-14 12:08:29

#6: no i ile kosztuje ta płatna skrzynka? poza tym czy spamer się pyta czy płatna czy nie ?

Odpowiedz

12. DanielR
3

2016-04-14 12:03:47

@Soze (9), a ja chciałbym powrócić do czasów normalnego kapitalizmu, gdzie co prawda produkt był o kilka/-naście procent droższy, ale był też w pełni wart swojej ceny, ponieważ posiadał również odpowiednią jakość, czym producent budował sobie zaufanie klienta.Dość mam ogłupiającego, bezmyślnego konsumpcjonizmu i korporacjonizmu, wciskającego człowiekowi na każdym kroku produkty wersji beta. Niedopracowane, wadliwe, szybko psujące się i zużywające. Gdzie liczy się tylko i wyłącznie zysk i nic więcej. ;-)

Odpowiedz

11. ~
3

2016-04-14 10:46:23

U mnie w bloku średnio co tydzień do skrzynki wpada ulotka Supermedia/''i. A że skrzynkę sprawdzam raz na 1-2 miesiące, to zawsze mam śmietnik w postaci kilku takich samych ulotek od Supermedia/''i. Nie ważne, że obok na tablicy jest przyczepiona ich oferta, i tak muszą każdemu mieszkańcowi zrobić śmietnik w skrzynce. Jak mi się skończy cyrograf to chyba tylko z tego powodu się do UPC przeniosę.

Odpowiedz

10. ~Master Chief
3

2016-04-14 10:36:21

@3 popieram w całej rozciągłości.Tymczasem te bezczelne gnidy próbują nam wpierać poprzez socjotechniki, że jesteśmy zobowiązani moralnie do przyswajania treści reklamowych, bo inaczej jesteśmy nie w porządku.

Odpowiedz

9. ~Soze
-2

2016-04-14 10:29:22

Gdyby mailingi nie były skuteczne to zapewniam, że nie byłyby zamawiane przez działy marketingu. Akurat mailingi mają niezły współczynnik kliknięć i całkiem rozsądne czasy spędzone na stronie po przekierowaniu. Wiem co mówię, bo siedziałem przez kilka ładnych lat po "drugiej stronie" barykady. Z jednej strony mnie też wkurza nadmiar ofert ale z drugiej nie chciałbym wrócić do czasów kiedy w Centertelu za 2 sztuki Nokii 150 z zestawami HF trzeba było zapłacić równowartość nowego Poloneza a jedynymi reklamami w TV były Prusakolep i jakieś perfumy Comindexu :)

Odpowiedz

8. Rogi
4

2016-04-14 09:57:02

Ulotki są najgrosze, bo ciężko to wytępić. Najwięcej tego w blokach. Tygodniowo ze skrzynki wyciągam kilkanaście ulotek, gazetek z marketów i innych pierdół. Automatycznie wszystko leci do kibla. Mnożąc to przez ilość skrzynek na osiedlu to są kontenery makulatury. Niektóre skrzynki są tak zawalone, że już z nich wypada i pełno tego lata na osiedlach.

Odpowiedz

7. ~r
4

2016-04-14 09:13:50

Mnie najbardziej wkurza nagabywanie telefoniczne. Ostatnio przegięła firma od garów na literę P. I tak bym od nich nic nie kupił a teraz mam alergie i obrzydzenie na tę nazwę. Maile mi nie wadzą, wyświetla mi się lista tematów i pyk pyk pozaznaczane w pięć sekund ląduje w koszu bez czytania. Nie pamiętam by jakaś reklama mailowa trafiła w mój gust. 100% leci do kosza bez czytania. Że tym firmom nie szkoda na takie rzeczy kasy.

Odpowiedz

6. ~adam
1

2016-04-14 09:03:43

Jak zabronicie e-maili reklamowych to trzeba będzie płacić za skrzynkę pocztową. Nikt nie będzie oferował za darmo serwera pocztowego i miejsca na nim skoro nie może na tym nic zarobić. Albo dostawca zarabia na reklamodawcach przesyłających maile reklamowe na wszystkie adresy albo wprowadza miesięczną opłatę za skrzynkę

Odpowiedz

5. qbpm
5

2016-04-14 08:52:07

#3 też tak uważam. Przez nachalność reklam odrzucam je z góry wszystkie, nawet te, które mogły by mnie interesować. Działy marketingu myślą, że im więcej tym lepiej... no chyba, że mamy aż tak głupie społeczeństwo, w którym rzeczywiście to tak działa.

Odpowiedz

4. ~Templariusz
4

2016-04-14 08:28:10

#3 - Ja to samo.

Odpowiedz