Polski rynek mediów i rozrywki będzie warty 13,4 mld dolarów do 2022 roku

Stwierdzenie, że technologie cyfrowe są przyszłością jest... "oczywistą oczywistością". Ale jak dokładnie będzie to wyglądało w przypadku rynku rozrywki oraz mediów?

Michał Świech (Isand)
21
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polski rynek mediów i rozrywki będzie warty 13,4 mld dolarów do 2022 roku

Na koniec roku 2018 ten rynek ma być warty w Polsce 10,6 miliarda dolarów, jednak z każdym rokiem ma on rosnąć w tempie 3,5%. W efekcie w 2022 roku wartość rynku mediów i rozrywki sięgnie 13,4 miliarda dolarów. Na świecie największe wzrosty ma zanotować segment wirtualnej rzeczywistości, ale powody do radości będą mieli też pracownicy sektora reklamy internetowej oraz ci, którzy zajmują się platformami strumieniującymi.

Dalsza część tekstu pod wideo

Polski rynek jest o tyle specyficzny, że w przeciwieństwie do zachodniej części kontynentu, tutaj bardzo dobrze trzyma się telewizja. Polacy spędzają przed telewizorem 4,5 godziny dziennie, natomiast w 2022 roku takie usługi jak Netflix czy Showmax nadal będą stanowiły zaledwie 26% wartości rynku telewizyjnego.