Poczta Polska unowocześni swoje placówki

Spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe (Envelo) stworzy dla naszego narodowego operatora pocztowego nowy system IT, z którego będą korzystać placówki Poczty Polskiej.

Marian Szutiak (msnet)
30
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Poczta Polska unowocześni swoje placówki

Poczta Polska zawarła ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe (należącą do grupy) umowę, której przedmiotem jest wytworzenie oraz wdrożenie rozwiązania informatycznego wspierającego obsługę procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych, realizowanych w placówkach pocztowych, wraz ze świadczeniem usług utrzymania i usług gwarancyjnych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Poczta Polska konsekwentnie postawiła na informatyzację. Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki – system TMS, trwają intensywne prace w zakresie obsługi e-doręczeń, system IT, który usprawni obsługę klientów w placówkach pocztowych jest kolejną istotną inwestycją w cyfryzację procesów. Cyfrowa Poczta to jeden z filarów naszej strategii na lata 2021–2023, łącznie na inwestycje w IT i infrastrukturę zamierzamy przeznaczyć 1,4 mld. zł. To konieczne, aby Poczta była nowoczesną firmą, która będzie skutecznie konkurować na wielu rynkach, na których prowadzi działalność: kurierskim, logistycznym, czy usług finansowych.

– powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej

Obecnie procesy sprzedażowe realizowane są w placówkach pocztowych przy użyciu wielu systemów, w tym Systemu Poczta 2000, który jest podstawowym narzędziem wspierającym realizację procesów biznesowych. Jednak jest to system rozproszony, dlatego jego działanie w wielu obszarach staje się mało efektywne, a dość długi czas potrzebny na wprowadzanie nowych usług bądź dostosowanie się do potrzeb klientów nie pozwala Poczcie Polskiej na szybką reakcję na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego, co znalazło swoje odzwierciedlenie w strategii Poczty Polskiej.

Informatyzacja usług jest wymogiem naszych czasów, przynosi korzyści zarówno klientom, jak i pracownikom. Nowy system informatyczny do obsługi sprzedaży w placówkach pocztowych jest jednym z najważniejszych projektów IT, który obecnie prowadzimy. Rozwijając ofertę różnorodnych usług pocztowych, bankowych i finansowych dbamy o satysfakcję klientów odwiedzających nasze placówki.

– powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej

Nowy system umożliwi realizację usług pocztowych, a także zapewni wsparcie sprzedaży towarów handlowych oferowanych w placówkach Poczty Polskiej. Dodatkową korzyścią z jego wdrożenia ma być również uproszczenie i optymalizacja procesów operacyjnych w każdym kanale dystrybucji usług i produktów.

Poczta Polska wytwarza kluczowe oprogramowanie w ramach pocztowego software house, jakim stała się spółka z naszej grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. To gwarantuje nam integrację cyfrowych kompetencji pozwala na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych, które są niezbędne do tego, aby obsługiwać klientów w sposób coraz bardziej nowoczesny.

– powiedział Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej

Nowe oprogramowanie ma pozwolić na zoptymalizowanie i zautomatyzowanie wiele pracochłonnych procesów. Jego wdrażanie ma trwać do końca 2024 roku.