Po włamaniu darmowe Alerty BIK dla wszystkich abonentów NAU Mobile

W piątek operatorzy wirtualni korzystający z infrastruktury Plusa ujawnili, że doszło do ataku hakerskiego, którego skutkiem mógł być wyciek danych osobowych klientów. Jako pierwszy przyznał to NAU Mobile. Teraz operator idzie krok dalej i zaoferuje wszystkim abonentom darmowy dostęp do Alertów BIK.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
38
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Po włamaniu darmowe Alerty BIK dla wszystkich abonentów NAU Mobile

Na początku sierpnia miał miejsce atak hakerski na dostawcę usług informatycznych dla kilku polskich operatorów telekomunikacyjnych. Skutki tego włamania nie zostały jeszcze w pełni określone, ale klienci zaatakowanych sieci muszą się liczyć z tym, że ich dane osobowe, w tym także PESEL lub numer dokumentu tożsamości, wpadły w niepowołane ręce. A to pozwala przestępcom na liczne nadużycia, w tym nieuprawnione uzyskanie kredytów lub pożyczek na nazwisko ofiary.

Dalsza część tekstu pod wideo

Największą uwagę przyciągnął w tym kontekście zyskujący coraz większą popularność Premium Mobile, a także jego marka a2mobile, jednak problem dotknął też innego, mniejszego operatora – NAU Mobile. To właśnie ta sieć jako pierwsza przyznała, że wskutek ataku mogło dojść do wycieku danych osobowych i wystosowała komunikat do klientów. 

Pomimo że wciąż nie ma 100% pewności czy dane klientów zostały wykradzione, NAU Mobile postanowiło prewencyjnie zaoferować wszystkim swoim abonentom bezpłatny dostęp do usługi Alerty BIK, czyli powiadomień SMS lub e-mail ostrzegających przed próbami wyłudzenia kredytu. Standardowo jest to usługa płatna 24 zł na rok.

Jeśli nastąpił wyciek danych i ktoś próbuje użyć naszej tożsamości, by np. zaciągnąć kredyt, to do BIK – jedynej instytucji w Polsce, która współpracuje ze wszystkimi bankami i z większością firm pożyczkowych – wpłynie zapytanie. Informacja o tym pojawi się także w działającej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu usłudze, co pozwala na natychmiastową reakcję i zablokowanie próby wyłudzenia.

W celu otrzymania dostępu do Alertów BIK należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta operatora, dostępnym pod numerami telefonów: +48 459 459 459 i +48 22 556 43 71

Po ataku NAU Mobile przywróciło już niemal w pełni obsługę abonentów. Jak zapewnia operator, działanie sieci także odbywa się bez zakłóceń.

NAU Mobile to wirtualny operator działający na infrastrukturze Plusa. Należy do firmy Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa.