Orange wydaje dwa razy więcej na reklamę niż Plus

Firmy telekomunikacyjne zapłaciły w lutym za reklamę 82,4 mln zł, a 1/3 tych kosztów to nakłady samej tylko sieci Orange (prawie 27 mln zł). Kolejni na liście byli znacznie mniej szczodrzy.

Lech Okoń (LuiN)
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange wydaje dwa razy więcej na reklamę niż Plus

Pomimo olbrzymich nakładów reklamowych Orange, start nowej oferty pomarańczowych planowany jest dopiero na ten tydzień i możliwe, że wynik za marzec będzie jeszcze większy. Zdążyliśmy już opisać wszystkie szczegóły Orange Love i nowych pakietów TV - zapraszamy do lektury.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kolejne miejsca na liście wydatków reklamowych, po blisko 27 mln zł netto Orange, zajmują Play i T-Mobile z nakładami rzędu 16 mln zł, natomiast 13 mln zł to wydatki Plusa. Jest to o tyle ciekawa sytuacja, że patrząc na wyniki MNP, Plus jest przy tym najskuteczniejszy w przyciąganiu klientów konkurencji (szczególnie po uwzględnieniu submarek Aero2 i Premium Mobile), a Orange traci ich zdecydowanie najwięcej. Albo więc Plus ma skuteczniejsze reklamy, albo coś niepokojącego dzieje się w Orange na poziomie oferty czy domu mediowego.

Orange wydaje dwa razy więcej na reklamę niż Plus

Raport Instytutu Monitorowania Mediów scharakteryzował też rodzaje reklamowanych przez operatorów usług i produktów. Reklamy sieci komórkowych stanowiły 28% wszystkich, a oferta na kartę wymagała większych nakładów finansowych (23%) niż oferta abonamentowa (14%).

Orange wydaje dwa razy więcej na reklamę niż Plus

Przeszło 80% kosztów reklamy firm telekomunikacyjnych stanowiła reklama telewizyjna, niespełna 19% radiowa, a poniżej 1% w prasie - tutaj uwaga, zestawienie nie zawiera reklamy internetowej. 

Niewątpliwie wpływ na branżę telekomunikacyjną mają też reklamy sklepów z branży handlowej. Szczególnie, że reklamy elektroniki to aż 31% tego rynku i o nowych telefonach często dowiadujemy się nie od operatora, tylko właśnie z reklamy Media Expert czy Euro RTV AGD.