Orange stawia smart przejścia dla pieszych. Zobacz jak to działa

Orange pochwalił się nowymi, inteligentnymi przejściami dla pieszych Smart Crossing. Operator zamontował je w miastach. które zwyciężyły w ogłoszonym na początku roku konkursie. 

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange stawia smart przejścia dla pieszych. Zobacz jak to działa

W lutym Orange ogłosił konkurs dla miast „Inteligentne przejście”, w którym o wygranej decydowali sami mieszkańcy. O nagrody, czyli nowoczesne i bezpieczne przejścia dla pieszych walczyło blisko 40 miast, a w trzech z nich operator obiecał zamontować kompletne instalacje Smart Crossing.

Dalsza część tekstu pod wideo

Po wyłonieniu zwycięskich miast Orange wybudował już dwa takie przejścia.

Pierwsze aktywne przejście operator zamontował w Świdwinie przy ulicy Drawskiej, w pobliżu centrum handlowego. Świdwin okazał się najlepszy w kategorii do 20 tysięcy mieszkańców. Zdobyła 6687 punktów, walcząc do ostatnich chwil między innymi z Karlinem i Brusami. 

Druga instalacja stanęła w Rybniku, przy ulicy Górnośląskiej, tuż przy szkole. Rybnik wygrał w kategorii miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców, zdobywając 18 740 punktów. Wyprzedził Bytom i Kielce. 

Trzecie inteligentne przejście Orange zamontuje na początku 2024 roku w Iławie.

Jak działają inteligentne przejścia Orange? Czujniki ruchu wykrywają pieszego już z odległości kilkunastu metrów i natychmiast aktywują świetlną i dźwiękową sygnalizację ostrzegawczą. Specjalny system doświetlania sprawia, że przechodzący są lepiej widoczni dla kierowców. Z kolei sygnały dźwiękowe ostrzegają mniej uważnych pieszych, że zbliżają się do pasów. 

Całym systemem steruje się z poziomu Platformy Zarządzania Miastem dostarczanym przez Orange. W oprawach lamp znajdują się specjalne sterowniki z wbudowaną kartą SIM. Dzięki temu lampy działają według zaplanowanego scenariusza, np. zgodnie z zegarem astronomicznym. Można też przyciemniać je np. w późnych godzinach nocnych, kiedy ruch praktycznie ustaje, aby zużywały mniej prądu.  

Więcej szczegółów na filmie.

Konkurs „Inteligentne Przejście” był elementem szerszej kampanii edukacyjnej promującej rozwiązania Smart City dostarczane przez Orange. Do akcji, poza konkursem operator zaangażował w sumie  70 miast, które dotychczas nie miały rozwiązań smart.