mBank kpi z klientów. Po Bliku padło wszystko
Awaria w mBanku przybrała znacznie większe rozmiary. Już nie tylko BLIK nie działa, ale wyłączony został cały serwis transakcyjny. mBank zapowiada, że do północy potrwa przerwa techniczna. Oby się nie przedłużyła.

Dziś, 22 sierpnia 2022 roku, tuż po godzinie 10:00, w serwisie Downdetector.pl wzrosła liczba zgłoszeń dotyczących nieprawidłowego działania usług w mBanku. Jak się okazało, problem dotyczył BLIK-a, który przestał być dostępny dla klientów banku. Pisaliśmy o tym w podlinkowanej niżej wiadomości.



Awaria jest znacznie poważniejsza
Około godziny 20:30 nastąpił kolejny gwałtowny wzrost liczby zgłoszeń dotyczących mBanku na downdetector.pl.
Tym razem problemy są większe, ponieważ mBank zdecydował się na wprowadzenie niezapowiedzianej przerwy technicznej. Zgodnie z komunikatem banku na Facebooku, ma ona potrwać do północy. W tym czasie nie da się skorzystać z serwisu transakcyjnego mBanku oraz z aplikacji mobilnej. W czasie przerwy nie zapłacimy również BLIKIEM, a mLinia ma działać w trybie informacyjnym.
mBank zapewnia, że postara się w tym czasie obsłużyć większość transakcji dokonanych kartami płatniczymi. Pozostaje mieć nadzieję, że tak właśnie będzie, a przerwa techniczna się nie przedłuży.
Modernizacja źródłem problemów
mBank podał, czym spowodowane są dzisiejsze problemy. Okazuje się, że winne są weekendowe prace modernizacyjne.
W weekend modernizowaliśmy nasze systemy. Niestety w wyniku tych prac, dziś pojawiały się trudności z niektórymi z naszych usług. Musimy wykonać dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace.
– tłumaczy mBank w komunikacie
Jeden z komentujących zażartował, że problemy w mBanku to efekt dawania ważnych zadań studentom informatyki.