LG: spadek sprzedaży smartfonów to wina polityki cenowej chińskich firm

Firma LG zaprezentowała wyniki finansowe za II kwartał 2019 roku. Sprzedaż działu mobilnego spadła rok do roku i winą za to obarczana jest agresywna polityka cenowa chińskich firm oraz stagnacja na rynku smartfonów.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
LG: spadek sprzedaży smartfonów to wina polityki cenowej chińskich firm

II kwartał 2019 roku był bardzo dobry dla LG. Firma zanotowała 13,40 mld dolarów przychodu ze sprzedaży i 559,4 mln dolarów dochodu. W porównaniu z ubiegłym roku to wzrost o odpowiednio 4,1% oraz 15,4%.

Dalsza część tekstu pod wideo

Duży wpływ na ogólny wynik miał rekordowy kwartał działy urządzeń domowych, który zanotował 5,23 mld dolarów przychodu ze sprzedaży (o 16,1% więcej niż przed rokiem) i 615,3 mln dolarów dochodu.

Tak dobrze nie radził sobie dział mobilny, który zanotował 1,38 mld dolarów przychodu ze sprzedaży (21,3% mniej niż przed rokiem), ale przyniósł 268,4 mln dolarów straty. LG tłumaczy to stagnacją na rynku smartfonów oraz kontynuacją agresywnej polityki cenowej chińskich firm. Przyczyną wykazania straty były duże wydatki na działania marketingowe oraz koszty przeniesienia części produkcji do Wietnamu. LG liczy, że wprowadzenie na rynek nowych modeli poprawi wyniki w III kwartale roku.