Działania Prezesa UKE na rzecz konsumentów w IH2015
W I połowie 2015 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli 2884 wnioski o interwencję, z czego 2078 (83,81%) zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów.

W I połowie 2015 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli 2884 wnioski o interwencję, z czego 2078 (83,81%) zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów. Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1378 wniosków o mediację, z których 759 (66,41%) zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.
Każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały między innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy. W każdym przypadku, eksperci UKE kierowali się jak najlepiej rozumianym interesem konsumenta, dążąc do pozytywnego dla niego zakończenia problemu.
Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1378 wniosków o mediację, z których 759 (66,41%) zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawca usług telekomunikacyjnych. Ponadto w I połowie 2015 roku do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęło 1076 zapytań. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu.
Najczęściej pojawiającymi się problemami, z którymi spotykali się abonenci na rynku usług telekomunikacyjnych były:
- Wprowadzenie w błąd abonenta przy zawieraniu umowy przez przedstawicieli handlowych, podejrzenie fałszerstwa - podrabianie podpisów na umowach,
- Niedotrzymywanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych warunków świadczenia usług w przypadku przedłużenia umowy,
- Jakość świadczonych usług - zaniżona w stosunku do deklarowanej prędkość transmisji danych, brak zasięgu oraz awarie sieci telekomunikacyjnej,
- Utrudniony kontakt z działami obsługi klienta.