Co po Open'erze wiadomo o użytkownikach smartfonów

Firma Selectivv opublikowała grafikę dotyczącą użytkowników smartfonów, którzy uczestniczyli w tegorocznym festiwalu Open'er.

Marian Szutiak (msnet)
12
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Co po Open'erze wiadomo o użytkownikach smartfonów
Co po Open'erze wiadomo o użytkownikach smartfonów




Open'er Festival 2017
118 tys.
Android
iOS
99 %
Play






Co po Open'erze wiadomo o użytkownikach smartfonów




Dane pochodzą z silnika danych Selectivv DMP (Data Management Platform). Zbierane są za pośrednictwem bezpłatnych aplikacji zainstalowanych przez użytkownika na smartfonie. Profile są konstruowana na podstawie aktywności użytkownika w aplikacjach oraz na mobilnych stronach WWW. Kobiety starające się o dziecko to profil zawierający użytkowniczki aplikacji takich jak PeriodTracker, WomanLog, GetBaby i ich polskich odpowiedników. Profil mniejszości seksualne to zbiór użytkowników aplikacji randkowych dedykowanych społeczności LGBT. Osoby zainteresowane zakupem nieruchomości to osoby które odwiedziły fizycznie w ciągu ostatnich 6 miesięcy targi mieszkaniowe.




  • możemy co jakiś czas resetować identyfikator wyświetlania reklam - w Androidzie znajdziemy go w Ustawienia > Google > Reklamy,
  • ustawienie w systemie i aplikacjach, że mamy mniej niż 13 lat też powinno pomóc, ponieważ zgodnie z Children's Online Privacy Protection Act (COPPA) firmy nie mogą zbierać informacji na temat użytkowników poniżej 13go roku życia (aczkolwiek nadal mogą pokazywać reklamy) - czytamy na łamach Niebezpiecznik.pl

Windows 10 Mobile
Ustawienia > Prywatność > Id. treści reklamowych






Dane tzw. twarde - wiek, płeć, model telefonu, operator itp. - dostajemy od aplikacji lub sieci reklamowej. Dane behawioralne określamy na podstawie używanych aplikacji i przeglądanych stron, jak również fizycznej lokalizacji użytkownika w określonym czasie. Przykładowo mamy informacje twarde, że użytkownikiem jest kobieta lat 28. Wiemy, że ostatnio używa bardzo często Endomondo oraz zainstalowała Licznik kalorii. Z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy więc przyjąć, że zaczęła dbać o swoją dietę i ciało. Korzysta również z aplikacji MyTalking Tom, używanej zwykle przez rodziców dzieci w wieku 2-3 lat. Ostatnio szukała lotów na SkyScannerze oraz hoteli na Kayaku. Wybiera się zatem gdzieś na wakacje, zapewne do ciepłych krajów, bo zaczęła dbać o figurę. Na podstawie tych wszystkich informacji zakładamy, że może być zainteresowana ubezpieczeniem dla rodziny, a gdy będzie w pobliżu sklepu sportowego wyświetlimy jej reklamę kremu do opalania i gadżetów do zabawy z dziećmi w wodzie