Apple z kolejnym pozwem - tym razem za odmowę naprawienia zalanego telefonu

Apple otrzymuje kolejny pozew. Tym razem powodem jest klientka, która uważa, że Apple wprowadza w błąd co do wodoodporności.

Michał Świech (Isand)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Apple z kolejnym pozwem - tym razem za odmowę naprawienia zalanego telefonu

Ostatnie dni nie są łaskawe dla Apple'a. Patrząc jednak z drugiej strony, są one bardzo łaskawe dla działu prawnego amerykańskiej firmy. Informowaliśmy ostatnio, że jeden z klientów firmy pozwał ją za nieuzasadnione zablokowanie konta i 25 tysięcy dolarów strat. Jednocześnie hakerzy zaczęli szantażować producenta, a w zamian za milczenie co do planów Apple'a chcą aż 50 milionów dolarów. Teraz niejaka Antoinette Smith pozwała Apple'a za wprowadzanie w błąd co do wodoodporności smartfonów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Okazuje się bowiem, że Apple nie ma najmniejszego zamiaru naprawiać jej iPhone'a 8. Powodem jest zalanie urządzenia. Amerykanka uważa jednak, że to ona ma rację - trzymała ona bowiem telefon pod wodą tak, jak Apple reklamował, że jest bezpiecznie. Zgodnie z normą IP67 miała to być głębokość do 1 metra na czas 30 minut. Mimo stosowania się do tej zasady Apple nie zamierza się według niej wywiązać z umowy. Według Smith znaczy to, że Apple specjalnie wyolbrzymiał wodoodporność urządzenia. W zeszłym roku Apple poniósł już karę za to. Wtedy grzywną 10 milionów euro obłożył go sąd we Włoszech.