Taksówkowy crowdfunding. Nowa funkcja w aplikacji iTaxi
W aplikacji iTaxi, służącej do zamawiania przejazdów samochodowych, pojawiła się nowa funkcja – finansowanie społecznościowe. Firma przekonuje, że w ten sposób organizacje oraz partnerzy biznesowi zyskają nową metodę zbierania środków, a użytkownicy prywatni będą mogli przekazywać wsparcie pieniężne wybranym inicjatywom bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Według prognoz dotyczących polskiego rynku łączna suma pieniędzy zebranych w internetowych zrzutkach wyniesie ponad miliard złotych, z czego tego aż 2/3 transakcji będzie realizowanych mobilnie. Te wnioski podsunęły twórcom iTaxi pomysł na zbiórki w aplikacji do zamawiania przejazdów. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Europie stworzone przez korporację taksówkową.



Zapłać taksówkę i wesprzyj cel
Rozwiązanie powstała na razie dla aplikacji iTaxi w wersji dla Androida, zarówno pobieranej z Google Play, jak i z Huawei AppGallery.
Jak to działa? Użytkownik w momencie zamawiania przejazdu, po potwierdzeniu miejsca odbioru i celu podróży, otrzyma informację o możliwości wsparcia wybranej inicjatywy. Może to być na przykład fundacją niosąca pomoc chorym dzieciom lub inna tego typu organizacja albo też firma.
Jeśli klient uzna cel za słuszny, po naciśnięciu strzałki po prawej stronie ekranu zobaczy dwie metody przekazywania środków. Jedną z nich jest zaokrąglenie kosztu kursu w górę do pełnej kwoty lub wskazanie konkretnej sumy, którą chce przekazać. Środki zostaną doliczone do rachunku za przejazd. Z rozwiązania mogą korzystać wyłącznie użytkownicy prywatni.
Aplikacja iTaxi pozwala na zamawianie przejazdów w 11 dużych miastach Polski, w tym w Warszawie, Trójmieście, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi czy Poznaniu, a także w blisko 100 mniejszych miejscowościach.