Google boi się recenzji w Sklepie Play. Uciszy użytkowników

Google wprowadza nową zasadę w Sklepie Play. Wystawiane przez użytkowników oceny i recenzje aplikacji będą się ukazywały z opóźnieniem. O co dokładnie chodzi?

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Google boi się recenzji w Sklepie Play. Uciszy użytkowników

Wystawiane przez innych oceny i recenzje aplikacji w sklepie Google Play bardzo często decydują o tym, czy je zainstalujemy, czy też nie. Nie jest to jednak idealny wskaźnik tego, czy wybrana apka jest faktycznie godna uwagi, czy należy szukać innej. Wielu użytkowników wystawia negatywne oceny z błahych powodów – bo na ich tanim Redmi aplikacja się nie uruchamia, bo nie działa jakiś widżet, choć brakuje pełni uprawnień z winy użytkownika, lub też że darmowa wersja nie daje tego, co premium. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Do tego dochodzi review bombing, czyli celowe, negatywne recenzje, wystawiane masowo przez zniechęcone czymś grupy użytkowników. Google postanowiło z tym walczyć.

Ocena aplikacji dopiero po 24 godzinach

Z cichej zapowiedzi Google, ujawnionej w opisie zmian Sklepu Play, wynika, że gwiazdkowe oceny oraz recenzje aplikacji będą ukazywały się z około 24-godzinnym opóźnieniem od momentu ich wystawienia. Ma to pozwolić Google na automatyczne wykrywanie podejrzanych aktywności ze strony użytkowników, czyli fałszywych lub wątpliwych ocen. 

Z zapowiedzi Google wynika także, że twórca danej aplikacji zobaczy każdą z tych ocen czy recenzji od razu, w razie potrzeby odpowiadając użytkownikom, jednak zostaną one umieszczone publicznie dopiero po upływie 24 godzin.

Choć nasuwają się pewne znaki zapytania, w sumie to  dobry ruch, bo może doprowadzić do tego, że użytkownik, otrzymawszy od twórcy w ciągu kilku godzin satysfakcjonującą go odpowiedź, zmieni ocenę na bardziej pozytywną. Widząc też, że chodzi o review bombing, deweloper może zgłosić taką aktywność do obsługi Sklepu, by zablokowała złośliwe działania. Z opisu Google wynika zresztą, że podejrzane recenzje będą wykrywane automatycznie – i być może blokowane.

Z drugiej jednak strony nie wpłynie to w żaden sposób na dość liczne, ale nie masowo wystawiane oceny składające się z samych gwiazdek, jednak taka zmiana powinna choć trochę podwyższyć jakość ocen w Sklepie Play.