New World smaży różne karty graficzne, nie tylko RTX 3090
Gra New World smaży karty graficzne. Do tej pory myśleliśmy, że problem dotyczy tylko modeli GeForce RTX 3090, ale wygląda na to, że na liście ofiar Nowego Świata znajdują się również inne konstrukcje.

Od kilku dni trwa zamknięta beta nowej gry MMORPG - New World. Została ona stworzona przez Amazon Game Studios, które do tej pory nie miało zbyt dobrej passy. Nowy Świat miał udowodnić, że w firmie pracują ludzie, którzy jednak potrafią robić dobre gry. O ile pod względem samej rozgrywki jest całkiem nieźle, o tyle produkcja boryka się z dużymi problemami z optymalizacją. Gra wręcz potrafi usmażyć kartę graficzną. Początkowo informowali o tym jedynie posiadacze kart RTX 3090, głównie produkcji firmy EVGA. Z tego powodu wszyscy myśleli, że to jakiś problem konstrukcyjny tego konkretnego modelu. Jednak ofiarą New World padły też inne GPU.
New World niszczy też inne karty graficzne
Znany YouTuber technologiczny, który może pochwalić się prawie 3,5 mln subskrybentów - JayzTwoCents - napisał na Twitterze, że według jego wiedzy New World niszczy nie tylko modele GeForce RTX 3090. Od swoich fanów otrzymał informacje o usmażonych kartach RTX 3080 Ti, RX 590, RX 6800, RX 6800 XT oraz RX 6900 XT. Skoro na liście znajdują się GPU zarówno NVIDII, jak i AMD, to trudno mówić o problemie po stronie konstrukcyjnej. Wygląda na to, że za usterki odpowiada sama gra, a przynajmniej na to wskazuje wszelka logika.



I've now had the following GPU owners express they have had shut downs and failures with New World...
— JayzTwoCents (@JayzTwoCents) July 22, 2021
RX590
6800
6800XT
6900XT
3080Ti
3090
So once again, the issue definitely is with SOMETHING in the way the game New World is rendering. This ISNT a 3090'exclusive issue! PERIOD!!
Amazon Game Studios, póki co, nie posuwa się do odpowiedzialności. Firma wydała oświadczenie, z którego dowiadujemy się, że dotychczasowe testy nie wykazały żadnych problemów z działaniem kart graficznych, a sama gra korzysta ze znanych rozwiązań. Szkoda, że praktyka pokazuje coś zgoła odmiennego. Na ten moment twórcy zobowiązali się wprowadzić łatkę, która ograniczy liczbę wyświetlanych klatek na sekundę w głównym menu gry. Wątpię jednak, że to rozwiąże problem. Wielu użytkowników zauważyło, że pomimo włączenia ograniczeń w ustawieniach New World, produkcja cały czas wyświetla około 60-62 fps-ów.