Tesla nigdy nie zrobi dobrego akumulatora. Konkurent wyjaśnia czemu

Robin Zeng, założyciel i prezes firmy CATL, jednego z największych producentów akumulatorów i baterii na świecie niedawno udzielił wywiadu Reutersowi. Wyjawił w nim, co uważa o Tesli i ich technologii.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Tesla nigdy nie zrobi dobrego akumulatora. Konkurent wyjaśnia czemu

Szef giganta nie wróży sukcesu dla baterii Tesla 4860

Firma CATL dostarcza baterie dla pojazdów Tesli produkowanych w fabryce w Szanghaju oraz ma umowę licencyjną na wykorzystywanie swojej technologii przez Teslę w fabryce amerykańskiej firmy w Nevadzie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jednak korporacja Elona Muska uważa, że przyszłość będzie należała do nowych, cylindrycznych akumulatorów (z oznaczeniem 4860) produkowanych przez Teslę. Mają one wydłużyć zasięg pojazdów i znacznie obniżyć ich cenę, która stanowi około 30% wartości całego auta elektrycznego.

Robin Zeng, prezes CATL niedawno miał spotkanie z Elonem Muskiem, gdzie nie podzielił entuzjazmu w sprawie baterii 4860, uważając, że zawiodą one jako produkt:

Mieliśmy dużą debatę i wtedy pokazałem mu, o co chodzi. Cały czas milczał. On nie wie, jak robić baterie. Tu chodzi o znajomość elektrochemii. On się zna na chipach, softwarze, hardwarze i innych mechanicznych komponentach.

Mimo wszystko Zeng chwalił decyzję Muska, aby używać zestawów kamer i AI aniżeli droższych sensorów Lidar.

Wracając do tematu baterii, w ostatnim czasie pojawiały się doniesienia na temat baterii 4860 i problemów Tesli, związanych z tym, że ogniwa wewnątrz baterii załamują się w trakcie jazdy.

Icon

8 komentarzy

Loader