YouTube przykręca śrubę. Nawet 10 reklam na raz
Na YouTube pojawia się coraz więcej reklam i trwają one coraz dłużej. Niektórym użytkownikom wyświetla się nawet 10 spotów, których nie można pominąć.

Reklamy w serwisie YouTube denerwują wielu użytkowników platformy, a z ostatnich doniesień wynika, że jest ich coraz więcej i trwają coraz dłużej. Google po cichu zwiększa limity, przy czym pominięcie spotów staje się coraz trudniejsze.
Od około miesiąca na Reddicie pojawiają się wątki, w których użytkownicy z różnych stron świata skarżą się coraz większą liczbę reklam. Zanim właściwy film się zacznie, pojawia od 5 do 10 spotów wideo lub innych formatów reklamowych.



Cześć z nich wyświetla się tylko przez kilka sekund, część jednak trwa nawet kilka minut i w tym przypadku po jakimś czasie można kliknąć „pomiń”. Z raportów użytkowników wynika jednak, że wydłuża się też długość reklam, których nie można pominąć.
Reklamy pojawiają się na początku, ale też w trakcie odtwarzania filmów. W przypadku dłuższych filmów na YouTube można więc trafić prawdziwe combo i zobaczyć 10 reklam na początku i 10 w środku filmu. Użytkownicy narzekają też na zwiększoną częstotliwość reklam w środku filmu, np. co 5 minut.
W przypadku kumulacji 5-10 reklam większość trwa jednak do 5-6 sekund, ale nie można ich w żaden sposób pominąć. Kilka dni temu potwierdził to nawet oficjalny TeamYouTube na Twitterze, gdzie użytkownik skarżył się na 5 reklam bez opcji pominięcia. Firma przyznała, że może się tak zdarzyć w przypadku reklam o maksymalnej długości 6 sekund i jest to format o nazwie „Bumper Ads”, czyli tzw. reklamy w przerywniku. TeamYouTube radzi też, by w razie zastrzeżeń zgłaszać niechciane reklamy za pomocą odpowiedniej funkcji w aplikacji.
hmm...this may happen with a certain type of ad format called bumper ads, since they're only up to 6 seconds long. if you'd like, you can send feedback directly from YouTube via the send feedback tool
— TeamYouTube (@TeamYouTube) September 7, 2022
Bumper Ads to format stosowany na YouTube już od kilku lat – stworzony został z myślą o urządzeniach mobilnych i dotąd nie budził negatywnych emocji u użytkowników. Najwyraźniej jednak wraz ze zwiększeniem limitu emisji i wzrostem liczby wyświetleń do 10, reklamy stały się bardziej zauważalne i dokuczliwe.
Na rosnącą liczbę reklam narzekają jednak nie tylko widzowie mobilni, ale także ci, którzy YouTube oglądają na telewizorach.
Rosnąca liczba coraz dłuższych reklam na YouTube z jednej strony może wynikać z potrzeby większej monetyzacji serwisu w jego darmowej wersji, ale z drugiej też ma zachęcić użytkowników do wykupienia płatnej subskrypcji YouTube Premium bez reklam.
AKTUALIZACJA:
Google odniosło się do tej sprawy i przekonuje, że taka kumulacja reklam to tylko testy: Nawet 10 reklam na YouTube. Google się broni: to tylko mały eksperyment