Google stawia na Gemini. To najważniejszy produkt w 2025

Google ma już przygotowaną strategię na 2025 rok. Najważniejszym produktem będzie Google Gemini.

Anna Rymsza (Xyrcon)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Google stawia na Gemini. To najważniejszy produkt w 2025

Kierownictwo Google’a jest już po spotkaniu, na którym zaplanowana została strategia na przyszły rok. CEO Sundar Pichai powiedział amerykańskim mediom, że najważniejszym celem będzie skalowanie sztucznej inteligencji Gemini po stronie konsumentów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Możemy oczekiwać wysypu nowych funkcji Gemini w pierwszej połowie roku, przy czym trzeba pamiętać, że część z nich może nie być dostępna w języku polskim od razu. Pichai zaznaczył, że Google nie będzie ścigał się z konkurencją, by zrobić coś najszybciej. Priorytetem jest stworzenie produktu najlepszego w swojej klasie, nawet jeśli użytkownicy będą musieli chwilkę poczekać.

Google liczy na to, że w 2025 roku aplikacja Gemini dołączy do zaszczytnego grona produktów, z którego korzysta pół miliarda osób miesięcznie. W tym gronie są już Mapy Google z 2 miliardami użytkowników, a także wyszukiwarka, Chrome, Gmail, sklep Play, YouTube i kilka innych. Łącznie Google ma już 15 takich produktów.

Uniwersalny asystent: Astra Gemini 2.0

Demis Hassabis, CEO DeepMind (spółka zależna od Google), zapowiedział, że w 2025 i 2026 roku Gemini będzie się intensywnie rozwijać. Celem nadrzędnym jest stworzenie „uniwersalnego asystenta” dla użytkowników (obecnie to Projekt Astra). Oprogramowanie ma działać niezależnie od urządzenia, miejsca, trybu pracy i kontekstu, także na okularach.

Astra również rozwinie skrzydła w pierwszej połowie 2025 roku. Domyślamy się, że mogą to być możliwości związane z komputerowym rozpoznawaniem obrazu. Aktualnie funkcje te są testowane w eksperymentalnej aplikacji „Project Astra”, zaprezentowanej razem z modelem Gemini 2.0, ale mają trafić do apki Gemini na stałe.

Dobra wiadomość jest taka, że na razie nie ma planów, by wprowadzić dodatkowy abonament na nowości.