Nie musisz już logować się na konto Google, aby czatować
Wspaniała wiadomość jest taka, że Google umożliwia teraz korzystanie z Gemini w sieci bez konieczności logowania się do konta Google. Ale rzecz jasna, jeśli się nie zalogujemy, spotkają nas pewne ograniczenia.

Jak już pisaliśmy, Google rozszerzyło możliwości Gemini, wprowadzając nową przestrzeń do współpracy - Canvas. Dało także użytkownikom alternatywę w postaci korzystania z trybu incognito.
Odkąd sięgamy pamięcią, to Google wymagało jednak od nas zalogowania się na nasze konto Google, aby korzystać z chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Nawet zmiana wizerunku Gemini, ani wprowadzanie nowych modeli, właściwie tego nie zmieniło. Dopiero teraz, firma zmieniła zdanie i nagle usunęła obowiązkowy wymóg logowania się na konto, przynajmniej jeśli chodzi o sieć. Oznacza to, że jeśli przejdziemy do Gemini w sieci, to możemy bezpośrednio zagadać chatbota AI Google. Ale, jak to w życiu bywa, istnieją pewne ograniczenia.



W ten sposób, bez logowania, możemy korzystać wyłącznie z modelu Gemini 2.0 Flash, który Google określa mianem "Uzyskaj codzienną pomoc". Inne nieco bardziej zaawansowane funkcje też mogą okazać się niedostępne. Mowa tu o modelach Gemini 2.0 takich jak, Flash Thinking, Deep Research i Personalization. One są dostępne w internecie, ale jednak korzystanie z nich jest możliwe dopiero po zalogowaniu. Podobnie rzecz się ma z możliwością przesyłania plików i podglądaniem historii czatów. Wszystko to staje się dostępne dopiero po zalogowaniu się. A bez włączonej historii czatu zamknięcie karty Gemini kończy bieżącą konwersację na stałe. Będzie trzeba za każdym razem, zaczynać ją od nowa.
Także nie trzeba się logować, aby skorzystać z Gemini, można je wypróbować. Wiadomo, że po zalogowaniu na nasze konto, Google zapewnia użytkownikom lepsze wrażenia. Ale w przypadku jeśli chcemy prowadzić jednak prywatną rozmowę, nie powiązaną z naszym kontem, to jest to możliwe. Mała zmiana, albo inaczej - alternatywa, która ułatwia nowym użytkownikom wypróbowanie Gemini. Ważna szczególnie po ostatnim badaniu, które wykazało, że Google zbiera nieco więcej danych osobowych niż konkurencja.