Rynek VoD w Polsce w maju 2020 roku. Netflix coraz wyżej nad pozostałymi
Netflix, potem długo długo nic, a następnie pozostałe serwisy VOD. Tak wyglądał rynek wideo na życzenie w Polsce w maju 2020 roku. Rekordowy miesiąc zaliczyła aplikacja mobilna amerykańskiego giganta w Polsce.

Opracowane przez serwis Wirtualnemedia.pl dane z badania Gemoius/PBI pokazują, w maju 2020 roku platforma Netflix miała w Polsce 5,56 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 83,58 mln odsłon. Na drugim miejscu znalazła się platforma player.pl (3,21 mln odwiedzających, 49,52 mln odsłon), a podium zamyka TVP VOD (3,12 mln użytkowników, 41,21 mln odsłon).
Zobacz: T-Mobile pozwala testować dekoder z Netflixem przez miesiąc bez zobowiązań
Zobacz: W CDA Premium zobaczycie serial mockumentary „Selfie po polsku”. Niecenzuralny i seksistowski



Na kolejnych miejscach znalazły się takie serwisy, jak Wideo WP, vod.pl, cda.pl, HBO GO, Ipla, chili.com i ninateka.pl. Szczegółowe zestawienie zawiera poniższa tabela.
Domena | Realni użytkownicy | Odsłony | Zasięg |
netflix.com | 5 564 636 | 83 584 712 | 20,1% |
player.pl | 3 205 346 | 49 521 774 | 11,6% |
tvp.pl - vod | 3 117 386 | 41 205 896 | 11,2% |
wp.pl - vod | 2 765 693 | 12 273 392 | 10,0% |
vod.pl | 2 672 049 | 9 846 974 | 9,6% |
cda.pl - premium | 2 432 699 | 26 034 078 | 8,8% |
hbogo.pl | 1 709 268 | 20 205 518 | 6,2% |
ipla.tv | 1 473 931 | 17 702 663 | 5,3% |
chili.com | 423 980 | 591 947 | 1,5% |
ninateka.pl | 335 472 | 2 201 196 | 1,2% |
W porównaniu z majem 2019 roku największe wzrosty zostały odnotowane w przypadku serwisu Netflix: liczba użytkowników wzrosła o 93,3%, a liczba odsłon o 98,6%. Spore spadki zanotował serwis vod.pl, o 20,5% (użytkownicy) i 31,2% (odsłony). HBO GO stracił odpowiednio 13,2% użytkowników i 17,6% odsłon.
Najpopularniejsze aplikacje VoD
Netflix był w ubiegłym miesiącu również liderem rynku aplikacji VoD w Polsce z 3,12 mln użytkowników (+224% rok do roku). Na kolejnych stopniach podium znalazły się aplikacje Player (0,86 mln użytkowników, -20,4%) oraz HBO GO (0,78 mln użytkowników, +3,7%).