Problemy ze Spotify w Orange na kartę, również w Orange Flex
Spotify nie działa poprawnie w ofertach Orange na kartę i Orange Flex - zgłaszają Czytelnicy TELEPOLIS.PL. Mamy komentarz operatora.

Dwa tygodnie bez muzyki
Jak donoszą nasi Czytelnicy (dziękujemy babeo) oraz czytamy na oficjalnym forum Orange.pl, od 2 tygodni klienci sieci Orange mają problem z korzystaniem z aplikacji Spotify w ich telefonach. Przy łączności Wi-Fi oraz na kartach SIM innych sieci usługa działa poprawnie. Natomiast przy próbie skorzystania z łączności komórkowej sieci Orange, pojawia się informacja o braku połączenia z Internetem.
Problem zgłaszają przy tym jedynie użytkownicy ofert na kartę sieci Orange oraz nowej oferty Orange Flex.



Doraźna pomoc
Z tego co przekazują klientom pracownicy infolinii operatora oraz chatu Orange, doraźnie problem można ominąć restartując telefon lub włączając na chwilę tryb samolotowy. Równolegle z awarią dostępności Spotify, pojawiły się utrudnienia w dostępie do aplikacji bankowych oraz serwisu nasz.orange.pl.
Zresetowanie połączenia za pomocą uruchomionego na chwilę trybu samolotowego rzeczywiście pomaga, jednak nie jest to jeszcze finalne uporanie się z problemem.
Przyczyną wydzielenie gigabajtów na usługę Spotify w Orange?
Sieć Orange przez pewien czas oferowała swoim klientom usługę Spotify, dokładając do niej bezpłatną transmisję danych. Chociaż wygaszanie usługi ruszyło już 1 czerwca 2018 roku, klienci, zgodnie ze swoimi umowami, mogli nadal korzystać z darmowych usług.
Stąd niepotwierdzona oficjalnie teoria, że to zupełne odcięcie usługi w systemach Orange stoi za obecnymi utrudnieniami. Zgłaszający problem klienci oferty na kartę czy Orange Flex nie są w stanie nawet wejść na stronę Spotify w swoich przeglądarkach. Czyżby zamiast odłączenia ulgi na transmisję danych, ktoś poszedł na skróty i zablokował domenę?
Według Orange problemu nie ma
Orange zakończył współpracę ze Spotify i nie wspieramy działania aplikacji. Rekomendujemy, żeby ewentualne nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu kierować bezpośrednio do jej dostawcy. Jeśli chodzi o Orange Flex to otrzymaliśmy jedno zgłoszenie o niedziałającym Spotify. Obecnie sprawdzamy ten przypadek pod kątem możliwej przyczyny technicznej.
- przekazał redakcji TELEPOLIS.PL Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.
Patrząc na intensywnie żyjący wątek na forum nasz.orange.pl i cytowane treści rozwiązań reklamacji, zgłoszeń tych mogło być jednak więcej, a przynajmniej w przypadku Orange na kartę.