DAJ CYNK

TikTok z własnym, tańszym Spotify? To może się udać

19.11.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Aplikacje i rozrywka

Interakcje: 2813

Ważne 1

0

kobieta słuchawki muzyka

ByteDance, właściciel TikToka, planuje uruchomić muzyczną usługę streamingową. Ma ona być konkurentem takich serwisów, jak Spotify czy Apple Music. Start w przyszłym miesiącu.

Jak podaje Financial Times, firma ByteDance prowadzi rozmowy z największymi na świecie firmami nagraniowymi, takimi jak Universal Music, Sony Music i Warner Music, w sprawie globalnych umów licencyjnych dla nowego serwisu muzycznego. Właściciel TikToka zamierza uruchomić swoją usługę strumieniowego przesyłania muzyki w grudniu 2019 roku, początkowo na rynkach wschodzących, takich jak Indie, Indonezja i Brazylia. Potem usługa ma trafić do Stanów Zjednoczonych.

Zobacz: Telefon do TikToka wygląda jak pomysł na iPhone'a 12
Zobacz: Instagram testuje Reels - edycję wideo w stylu TikToka

Nowa usługa ma pozwolić chińskiej firmie na konkurowanie z takimi potentatami streamingowego rynku muzycznego, jak Spotify czy Apple Music. Nowa usługa ma się wyróżniać na tle konkurencji, koncentrując się na treściach generowanych przez użytkowników. Takie podejście sprawiło, że TikTok jest teraz jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, z ponad miliardem użytkowników. Aplikacja pozwala im publikować i oglądać krótkie klipy wideo.

Oprócz muzyki na żądanie, nowy serwis muzyczny firmy ByteDance ma zawierać bibliotekę krótkich klipów wideo, które słuchacze będą mogli synchronizować z utworami podczas słuchania. Klipy będzie można wysyłać do znajomych.

Zobacz: Spotify próbuje wykryć nadużycia w planie rodzinnym
Zobacz: Apple Music ma już ponad 60 mln użytkowników miesięcznie na całym świecie

Nowa usługa muzyczna nie ma jeszcze nazwy, nie jest też znana jej cena. Oczekuje się jednak, że będzie taniej niż na konkurencyjnych platformach. ByteDance odmówił komentarza w tej sprawie.

Płatne usługi muzyczne są coraz popularniejsze w niektórych częściach Europy oraz w USA, ale nie w Azji. Na przykład z serwisu Tencent korzysta w Chinach 800 milionów użytkowników, ale tylko niecałe 5% z nich płaci za to.

Źródło tekstu: Financial Times

Przewiń w dół do następnego wpisu