Ta gra miała być megahitem. Wyszła wielka techniczna kaszanka

Wyczekiwana gra Monster Hunter Wilds właśnie zadebiutowała na PC i konsolach. Miliony graczy wyczekiwało najnowszego hitu Capcom, ale chyba nikt nie spodziewał się jak katastroficzna będzie premiera wersji PC.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
7
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Ta gra miała być megahitem. Wyszła wielka techniczna kaszanka

Katastrofalne problemy techniczne w wersji PC Monster Hunter Wilds

Niestety, rekordowe zaangażowanie i sprzedaż przyćmiły katastrofalne problemy techniczne tej gry. Wielu użytkowników zwróciło uwagę, że błędy obecne w wersji beta Monster Hunter Wilds nadal istnieją w pełnej wersji gry. W skrajnych przypadkach niektórzy użytkownicy skarżą się, że ich grafika na wcale nienajgorszych konfiguracjach wygląda jak jakiś szkaradny tytuł sprzed niemal 30 lat i Nintendo 64. W momencie publikacji gra ma ponad 24 tysiące negatywnych recenzji, a 23 tys. pozytywnych, przez co tytuł ma status recenzji "mieszane". Przyczyną takich opinii jest niedopracowany port PC, z problemami z prawidłowym wczytywaniem tekstur, nieustannymi zacięciami, spadkami FPS-ów do wartości poniżej 10, czy też wyrzucaniem gry do Windowsa. I to wszystko zdarza się także na bardzo mocnych konfiguracjach.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Bardzo immersyjna gra - możesz upiec stek na swoim GPU w trakcie rozgrywki", a strumienie gorącego powietrza sprawiają, że czujesz się, jakbyś naprawdę przebywał na pustyni" - napisał w swojej recenzji na Steam użytkownik Sgt. Walker Rhymes. "Mój air fryer jest bardziej zoptymalizowany niż ta gra" - dodał użytkownik WatterBottle.

Jak zauważa Digital Foundry nawet takie karty graficzne, jak RTX 4060, 3070, czy 2070 Ti nie potrafią zapewnić adekwatnej wydajności, a także cierpią na plagę różnych przypadłości z wyświetlaniem i strumieniowaniem tekstur, mikroprzycięciami oraz wyświetlaniem niektórych tekstur w fatalnej jakości kiedy to inne ich typy są wyświetlane prawidłowo. Alex Battaglia z DF dodaje, że ta tragiczna wydajność nie jest wywołana nadmiernym obciążeniem GPU, tylko bardzo złą optymalizacją.

Battaglia całkowicie odradza granie w tę grę na PC i poleca ją jedynie posiadaczom kart z najwyższej półki. Na konsolach jest stabilniej, ale jak odnotowuje Digital Foundry w swoim materiale - każda z wersji konsolowych, nawet ta na PS5 Pro jest "niedogotowana".

Niektórzy sugerują używanie techniki Frame Generation albo zaktualizowanie DLSS używanego w grze do najnowszej wersji za pomocą narzędzia DLSS Swapper. Nie gwarantuje to jednak poprawy, natomiast oficjalnie Capcom poleca zaktualizowanie sterowników kart graficznych i Windowsa.