PKO Bank Polski pozwala złożyć wniosek o kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym i przesłać online wszystkie niezbędne dokumenty. Wizyta w oddziale będzie tylko jedna, w celu podpisania umow.
PKO Bank Polski umożliwia zdalne składanie wniosku o kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym. Wszystkie formalności klient załatwi teraz online – wypełni wniosek i dołączy do niego wymagane dokumenty, a w oddziale pojawi się tylko raz, aby podpisać umowę kredytową. Na każdym etapie może korzystać ze wsparcia doradcy.
Zobacz: PKO BP wprowadza nowe karty z herbami klubów piłkarskich na sezon 2021/22
Zobacz: PKO Bank Polski udostępnia serwis iPKO osobom bez rachunku
PKO Bank Polski udostępnił klientom całkowicie zdalną obsługę wniosku kredytowego, począwszy od otrzymania informacji o kredycie i spersonalizowanej oferty, aż do złożenia wniosku o kredyt wraz z niezbędnymi dokumentami w serwisie transakcyjnym. Teraz każda osoba zainteresowana kredytem hipotecznym bez wychodzenia z domu, kontaktując się również zdalnie z doradcą hipotecznym, może uzyskać szczegółowe informacje o ofercie i warunkach kredytu hipotecznego, jak również wypełnić zdalnie wniosek o jego udzielenie. Wizyty w oddziale ograniczamy wyłącznie do jednego spotkania, podczas którego klient podpisuje umowę.
– powiedziała Lucyna Kopińska, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej, PKO Bank Polski
Pierwszym krokiem jest spotkanie klienta z doradcą, w wybranym terminie i formule (w oddziale lub zdalnie poprzez wideorozmowę). Na spotkanie można umówić online na stronie www.pkobp.pl/doradcaonline. Podczas rozmowy klient otrzymuje formularz informacyjny wraz z ofertą na zmienną stopę procentową i z okresowo stałą stopą procentową oraz listę dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku. W przypadku spotkania online dokumenty te przesyłane są e-mailem. Obie oferty dostępne są również w serwisie transakcyjnym. Wybierając jedną z nich klient może rozpocząć rejestrację wniosku w serwisie. Część informacji jest uzupełniana automatycznie. Klient weryfikuje czy dane są poprawne, wypełnia brakujące informacje oraz dołącza wymagane pliki z dokumentami. Wystarczy zrobić im zdjęcie na przykład telefonem i dodać jako załącznik. Można załączyć pliki w różnych formatach. Wniosek można zapisać i wrócić do niego w dowolnym momencie, bez utraty wprowadzonych już danych.
Możliwość cyfrowego wnioskowania o kredyt hipoteczny to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają kanały zdalne do codziennego kontaktu z bankiem. Na każdym etapie rozpatrywania wniosku przez bank klient może sprawdzić status swojej sprawy w serwisie transakcyjnym, skontaktować się z osobistym doradcą lub uzupełnić brakujące dokumenty. Kredyt hipoteczny to produkt, który wiąże klienta i bank zazwyczaj na wiele lat, dlatego tak ważne jest, aby cały proces wnioskowania przebiegał sprawnie. Dzięki możliwości zdalnego wnioskowania klient od początku w dowolnych warunkach i dowolnym czasie może zapoznać się z ofertą przedstawianą przez bank, niepewności skonsultować z doradcą lub od ręki uzupełnić brakujące dokumenty bez konieczności kilkukrotnych wizyt w oddziale. Pozwala to znacznie skrócić czas rozpatrywania wniosku i szybciej reagować na ewentualne pytania klienta.
– powiedział Jakub Marcinkiewicz, dyrektor Biura Hipoteki Cyfrowej, PKO Bank Polski
Wniosek o kredyt hipoteczny online jest również dostępny dla osób, które nie mają konta w banku. Wystarczy, że uzyskają dostęp do serwisu transakcyjnego. W tym celu należy podpisać umowę o nadanie dostępu do serwisu, zdalnie lub w oddziale. Klientom bez konta w banku dostęp do serwisu, poza możliwością wnioskowania o kredyt hipoteczny, pozwala utworzyć e-Tożsamość. Dzięki temu mogą oni załatwiać zdalnie wybrane sprawy urzędowe, korzystać z systemu e-zdrowia, wysyłać z profilem zaufanym pisma do urzędów. Ponadto dostęp do serwisu umożliwia wymianę waluty online w kantorze walutowym PKO Banku Polskiego, czy dostęp do rachunku PPK, który jest prowadzony przez PKO TFI. Klienci korzystający z e-Tożsamości mają również dostęp do usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, który działa jak podpis własnoręczny.
Korzystanie z usług banku zdalnie wspierają konsekwentnie rozwijane usługi dodatkowe w serwisie transakcyjnym. Osoby, które spłacają kredyt hipoteczny, mogą już wiele spraw załatwić poprzez bankowość internetową: uruchomić kolejną transzę kredytu, spłacić kredyt przed terminem, zmienić rachunek do spłaty czy złożyć wniosek o zawieszenie raty. Systematycznie dodawane są kolejne dyspozycje, wnioski i zaświadczenia. Wśród wprowadzonych udogodnień jest wizja online, która pozwala na zdalne oględziny wycenianej nieruchomości, bez konieczności fizycznej wizyty rzeczoznawcy. Ponadto, bank nie wymaga dostarczenia odpisu z księgi wieczystej – sam weryfikuje nieruchomość w Centralnej Bazie Danych Ksiąg Wieczystych.
Zobacz: Płatności odroczone PayPo trafiły do sklepów stacjonarnych CCC
Zobacz: Santander udostępnia eRaty w kolejnych platformach e-commerce
Źródło zdjęć: PKO Bank Polski
Źródło tekstu: PKO Bank Polski