Santander Consumer Bank współpracuje z platformami e-commerce, dzięki czemu z rozwiązania eRaty można już skorzystać w ponad 3000 sklepów internetowych w Polsce. Ostatnio rozwiązanie banku do zakupów ratalnych zostało zintegrowane z platformami Magento, Prestashop i Woocommerce.
Podczas pandemii koronawirusa Santander Consumer Bank rozwinął swoją współpracę z platformami e-commerce. Dzięki niej właściciele sklepów internetowych opartych na silnikach Prestashop, Magento oraz Woocommerce mogą w prosty sposób udostępnić swoim klientom wtyczkę e-raty na stronie sklepu, umożliwiając im płatność za zakupy w ratach.
Zobacz: Badanie Santander: Polacy chętnie załatwiają formalności w banku za pomocą bankowości internetowej
Zobacz: Santander Bank: konto firmowe i walutowe na selfie
Udostępnianie takich możliwości jest szczególnie potrzebne, biorąc pod uwagę skok zakupów internetowych, zapoczątkowany przez przedłużającą się sytuację epidemiczną. Według ostatniego raportu Santander Consumer Banku z serii „Polaków Portfel Własny”, online kupuje już niemal 70% Polaków, niezależnie od wieku. Nie bez znaczenia pozostaje również popularność samych silników. Według ubiegłoroczonego badania banku, przeprowadzonego na próbie 119 właścieli e-sklepów i zarazem użytkowników rozwiązania eRaty, co piąty z nich wykorzystywał system Prestashop (19%), a co dwudziesty Magento (5%). Różnice w tych wynikach mogą wiązać się z faktem, że Prestashop to prosta platforma, dająca swoim użytkownikom możliwość szybkiego założenia dowolnego e-sklepu. Z kolei Magento to rozbudowany i bardziej skomplikowany system wykorzystywany raczej w sklepach z szeroką ofertą produktów.
Cieszymy się, że dzięki nowym współpracom z partnerami technologicznymi, dajemy coraz większej liczbie handlowców szansę na wprowadzenie rozwiązania eRaty na stronach sklepów internetowych ich kontrahentów, zapewniając tym samym większy wybór sposobu płatności klientom robioącym zakupy w tych sklepach internetowych. Skorzystanie z rozwiązania e-raty daje im szereg korzyści m.in. możliwość nabycia upragnionych towarów lub usług przed czasem niezbędnym do zgromadzenia potrzebnych środków finansowych czy kupienia produktu lepszej jakości, na jaki w innej sytuacji nie mogliby sobie pozwolić.
– powiedziała Ewelina Krzynowy, Dyrektor Ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku
Poza atrakcyjną opcją płatności dla swoich klientów, z współpracy banku z platformami e-commerce sprzedawcy korzystają jeszcze w inny sposób. Chcąc wprowadzić w swoim e-sklepie możliwość płatności ratalnej, nie muszą już wydawać środków na to, aby móc zintegrować swój system z bankiem. Wystarczy, że podpiszą z nim umowę, po czym pobiorą wymaganą wtyczkę i uruchomią ją na stronie swojego sklepu. Jest to proces tak prosty i szybki, jak pobranie i rozpakowanie załącznika ze zdjęciami.
Po uruchomieniu wtyczki kontrahent nie musi się już niczym przejmować. Płatności ratalne będą działały samodzielnie, a w przypadku aktualizacji rozwiązania, stroną techniczną zajmie się ekspert banku, bez potrzeby angażowania czasu i wysiłku właściciela sklepu.
– dodała Ewelina Krzynowy
Zobacz: Potrzebne Ci konto albo pożyczka? Z PAYBACK zawsze zyskujesz podwójnie
Zobacz: Płatności odroczone PayPo trafiły do Empiku
Źródło zdjęć: Santander Consumer Bank
Źródło tekstu: Santander Consumer Bank