DAJ CYNK

Płatności odroczone PayPo trafiły do Empiku

Marian Szutiak

Kredyty

PayPo płatności odroczone Empik

Sklep internetowy Empik.com udostępnił swoim klientom płatności odroczone PayPo. Z takiej możliwości korzysta już ponad pół miliona użytkowników.

Zainteresowanie e-commerce wśród Polaków nie maleje. Z kolejnymi miesiącami udział e-zakupów w całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce utrzymuje się na podobnym poziomie, jak w trakcie pierwszego twardego lockdownu ponad rok temu. To znak, że pod wpływem pandemii w naszym kraju doszło do głębokiej zmiany preferencji konsumentów, czego skutkiem jest rosnące znaczenie kanału online. Było to też możliwe dzięki dostępności i wygodzie nowych metod płatności za zakupy w sieci. Jednym z beneficjentów tych zmian są odroczone płatności, które w Polsce oferuje między innymi PayPo. Najnowsze wdrożenie na Empik.com pokazuje, że popularność tej formy płatności w Internecie rośnie i obejmuje kolejne kategorie produktowe.

Zobacz: PayPo zwiększa maksymalny limit zakupowy w płatnościach odroczonych
Zobacz: W e-sklepie Modivo skorzystamy z płatności odroczonych PayPo

Empik – mocny akcent na trzeci kwartał roku

O rosnącej popularności odroczonych płatności PayPo świadczą liczby: od początku 2021 roku do końca czerwca klienci użyli ich ponad 3 mln razy. Tyle samo, co w całym 2020 roku. Początek lipca pokazuje, że PayPo nie zamierza zwalniać tempa. Swoje płatności uruchomiło właśnie na Empik.com – u kolejnego wielkiego gracza polskiego rynku e-commerce.

Empik jest świetnym przykładem firmy, która od lat z sukcesami rozwija się dwutorowo, otwierając nowe salony sprzedaży, ale jednocześnie mocno inwestując w rozwiązania wspierające sprzedaż internetową. Od końca 2019, a w 2020 r. szczególnie, widzimy rosnące znaczenie kanału online w wynikach Grupy Empik. Dostrzegamy też narastające zapotrzebowanie na bezpieczne i wygodne instrumenty do opłacania zakupów w jej e-sklepie. Odroczone płatności są tu idealnym rozwiązaniem, odpowiadającym na potrzeby klientów Empik.com. Wierzymy, że będą oni chętnie korzystać z tej metody, podobnie jak robią to kupujący w innych sklepach z dostępną opcją odroczenia płatności.

– powiedział Radosław Nawrocki, CEO w PayPo

Grupa Empik skutecznie realizuje swoją strategię rozwoju biznesu opartą na wielokanałowości. Konsekwentnej rozbudowie sieci stacjonarnej towarzyszy dynamiczny rozwój środowiska mobilnego i usługi Empik Premium, a także inwestycje we wsparcie technologiczne, kontent i dalszą digitalizację ścieżki zakupowej klienta. Jak przyznają jej przedstawiciele, ostatni rok szczególnie pokazał, że Polacy są otwarci na nowinki technologiczne i chętnie poszukują, a następnie testują nowe rozwiązania. Potwierdza to tylko rosnące grono użytkowników aplikacji mobilnych Empik.com i Empik Go. Kolejnym rozwiązaniem, które na stałe może zagościć w nawykach zakupowych klientów Empik.com, są odroczone płatności od PayPo.

Klient zawsze był i będzie w centrum naszych działań. Dlatego nieustannie pracujemy nad udogodnieniami zarówno na portalu, jak i w środowisku aplikacji mobilnej. Wśród nich należy wymienić nowoczesne, a to oznacza również – bezpieczne i wygodne metody opłacenia zamówień. Tak właśnie postrzegamy odroczone płatności, których największym dostawcą w Polsce jest PayPo. Ich wdrożenie na Empik.com to dla nas ważny ruch, nie tylko z uwagi na rosnący komfort klientów w procesie zakupów, ale również pod kątem perspektyw rozwoju. Prognozujemy dalszy wzrost udziału kanałów online i mobile w procesie zakupowym, a odroczone płatności są tym jego elementem, który wesprze nasze starania w jak najlepszym zagospodarowaniu nadchodzącego wzrostu e-handlu.

– powiedział Karol Ignatowicz, Dyrektor ds. E-commerce i Zarządzania Wartością Klienta w Grupie Empik

Boom na rynku odroczonych płatności

Popularność e-commerce rośnie. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie kształtowała się na poziomie 162 mld zł. Ocenia się, że w 2020 roku kanał internetowy miał już 14% udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Na tej fali płyną też nowoczesne metody płatności za zakupy w Internecie, a jedną z czołowych w tej kategorii usług stały się odroczone płatności. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku. Wśród głównych czynników napędzających tak dynamiczny rozwój wymienia się szeroką liczbę korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy oferujące usługę „kup teraz, zapłać później”, a także nawiązywanie kolejnych partnerstw ze sklepami z takich branż, jak moda, elektronika i media oraz DIY.
W Polsce skala użycia odroczonych płatności rośnie nawet szybciej niż tempo wzrostu samego e-handlu. Dzięki integracji z platformami Shoper i IdoSell, odroczone płatności PayPo docierają już do klientów ponad 20 tys. e-sklepów. Do dziś osób, które skorzystały z tej formy płatności, jest już ponad 500 tys., a ich liczba stale wzrasta.

Według niedawnego badania IQS, 60% przepytanych osób deklaruje zachowanie wydatków internetowych na dotychczasowym poziomie, a 25% twierdzi, że w najbliższych miesiącach będzie robić zakupy internetowe częściej niż do tej pory. Dostrzegają to kolejne e-sklepy i mocno inwestują w rozwiązania podnoszące wygodę e-zakupów. Prowadzone przez nas rozmowy z partnerami handlowymi pokazują, że mimo 15 miesięcy obowiązywania pandemii, zainteresowanie odroczonymi płatnościami tylko rośnie.

– dodał Radosław Nawrocki

Zobacz: TryPay wprowadzi płatności odroczone dla przedsiębiorców
Zobacz: Nest Bank z usługą AIS Blue Media. Otwarta bankowość pomaga w zaciąganiu kredytów firmowych

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: PayPo

Źródło tekstu: PayPo