DAJ CYNK

Badanie Santander: Polacy chętnie załatwiają formalności w banku za pomocą bankowości internetowej

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Badanie Santander bankowość internetowa Polacy

Załatwiając formalności w banku połowa Polaków najczęściej korzysta z bankowości internetowej. Co siódma osoba w wieku 18-29 lat w tym celu sięga po aplikację mobilną.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że częściej zaczęliśmy sięgać po rozwiązania dostępne online. Nie inaczej jest przy załatwianiu formalności z bankiem. Ponad połowa ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na potrzeby raportu „Polaków Portfel Własny: nowa normalność” przyznała, że w tym celu najczęściej używa bankowości internetowej (54%). Załatwianie bankowych formalności w ten sposób zadeklarował już co trzeci senior powyżej 60-tego i 70-tego roku życia. Z kolei młodzi dorośli, częściej niż ankietowani z innych grup wiekowych, korzystają w tym celu z aplikacji mobilnych (prawie 14%. badanych w grupie 18-29 latków).

Zobacz: Rusza kolejna BLIKOMANIA. Do wygrania ponad 2 mln zł
Zobacz: PayU udostępnia płatności push, korzysta z nich już Zrzutka.pl

Badania prowadzone na rynku pokazują, że w kontaktach z bankiem przenieśliśmy się już właściwie do rzeczywistości wirtualnej zwłaszcza, jeśli chodzi o aplikacje mobilne. Z roku na rok rośnie ilość użytkowników aplikacji bankowych oraz liczba logowań klientów z poziomu smartfonu. W Santander Consumer Banku tylko w czerwcu br. zaobserwowaliśmy aż 647 tys. takich logowań, o 64 proc. więcej niż do bankowości internetowej (232 tys.).

Jak pokazuje nasze badanie, przeprowadzone na rzecz najnowszego raportu z serii „Polaków Portfel Własny”, nie można jednak osiadać na laurach. Przed aplikacjami mobilnymi stoją jeszcze pewne wyzwania np. to, żeby przekonać Polaków do tego, by nie bali się sięgać po nie również w przypadku załatwiania formalności bankowych. Obecnie ankietowani w takim celu częściej wybierają bankowość internetową, co może wynikać np. z większej wygody w korzystaniu z bankowości elektronicznej na laptopie czy komputerze w porównaniu ze smartfonem w przypadku bardziej skomplikowanych procesów. Zmieniając tę tendencję, przewaga aplikacji mobilnych w kontakcie klienta z bankiem może stać się jeszcze bardziej znamienna.

– powiedział Maciej Dąbrowski, Dyrektor Centrum Rozwoju Produktów Sprzedaży Bezpośredniej z Santander Consumer Banku

W umowach na odległość cenimy wygodę i oszczędność czasu

Santander Consumer Bank zapytał również, jak wygląda podejście Polaków do umów finansowych o produkty kredytowe zawieranych przez Internet. Jak się okazuje, większość z nas ceni takie rozwiązanie za brak konieczności wychodzenia z domu (26,2%), oszczędność czasu związaną z szybkością tego rodzaju procesu (25,2%) oraz z możliwością zawarcia umowy w dowolnym momencie (20,2%). Co ósmy z nas zwraca również uwagę na opcję samodzielnego dopasowania kwoty kredytu oraz wysokości rat, a co dziewiąty na większą ilość czasu na dokładne zapoznanie się z warunkami (kolejno 13% i 11,5%). Przy korzystaniu z tej formy zawierania umowy o kredyt doskwierają nam jednak obawy o to, że przeoczymy jakiś ważny dokument (32,7%) lub, że w pewnym momencie zabraknie nam wsparcia pracownika banku (27,6%). Co czwarty z nas boi się pomyłki (25,1%).

Mimo że coraz więcej klientów, zwłaszcza w związku z dzisiejszym szybkim tempem życia oraz z przedłużającą się sytuacją pandemiczną, korzysta z umów na produkty finansowe zawieranych na odległość, nadal doskwierają im obawy związane z samodzielnym przechodzeniem procesu. Warto jednak, żeby pamiętali o tym, że przy składaniu wniosku o kredyt online nie zostają oni pozostawieni sami sobie. W Santander Consumer Banku w razie jakichkolwiek wątpliwości można skorzystać z infolinii. Ponadto w przypadku umów o karty kredytowe np. Visę Comfort lub o kredyty gotówkowe, pracownik banku skontaktuje się z klientem telefonicznie po wypełnieniu wniosku i pomoże mu dokończyć proces.

– dodał Maciej Dąbrowski

Zobacz: Santander zmienia karty na pionowe i bardziej eko
Zobacz: Santander mobile – nowa wersja aplikacji z autoryzacją biometryczną

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Santander Consumer Bank

Źródło tekstu: Santander Consumer Bank

Przewiń w dół do następnego wpisu

Kredyty gotówkowe

Porównaj wszystkie kredyty w jednym miejscu

Kasa Stefczyka
Pożyczka konsolidacyjna FIT
RRSO: 6,17%Kwota do zapłaty: 5 475,95 zł

Rata: 152,11 zł

Darmowa porada
Bank Pekao S.A.
Pożyczka na Szóstkę
RRSO: 6,17%Kwota do zapłaty: 5 475,95 zł

Rata: 152,11 zł

Darmowa porada
BNP Paribas
Kredyt Konsolidacyjny
RRSO: 7,23%Kwota do zapłaty: 5 557,88 zł

Rata: 154,39 zł

Darmowa porada

Kredyty dla firm

Porównaj wszystkie kredyty dla firm w jednym miejscu

Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Przedsiębiorca
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,2%

Darmowa porada
Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Profesjonalista
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,5%

Darmowa porada
Bank BPS
Kredyt w rachunku bieżącym - MIKRO
Prowizja: 1 250 złWaluta: PLNOkres: maks. 2 lata

Marża: 1,5% - 3,5%

Darmowa porada

Konta osobiste

Porównaj wszystkie konta osobiste w jednym miejscu

Toyota Bank
Konto młodzieżowe Click
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
ING Bank Śląski
Konto z Lwem Mobi
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-5 zł

Do 160 zł w promocji za otwarcie konta osobistego z kartą i kontem oszczędnościowym (do 30 września więcej» 2021 r.):
Zyskasz 110 zł, jeśli:
do 30 września 2021 r. otworzysz przez naszą stronę internetową lub w aplikacji Moje ING (wybierając opcję "Załóż konto bankowe") konto Mobi z:
- Otwartym Kontem Oszczędnościowym (OKO)
- i kartą (kartę możesz też zamówić później, już w Moim ING. Zrób to do 30 września, żeby spełnić warunek promocji.)
do 31 października 2021 r. zrobisz min. 10 transakcji bezgotówkowych - dowolną kartą wydaną, portfelem mobilnym (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay) do konta lub BLIKIEM
Chcesz dostać dodatkowe 50 zł?
Wystarczy, że do 31 października 2021 r.:
z wymienionych 10 transakcji min. 3 zrób BLIKIEM - płacąc za zakupy w sklepach internetowych założysz min. jeden cel oszczędnościowy na OKO otwartym w ramach promocji i odłożysz na nim min. 100 zł
Promocja nie dotyczy otwarcia konta po zalogowaniu do Mojego ING lub aplikacji Moje ING Mobile oraz nie dotyczy obecnych klientów banku ING.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Getin Noble Bank
Konto Proste Zasady od 18 do 26 lat
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada

Konta dla firm

Porównaj wszystkie konta dla firm w jednym miejscu

mBank
mBiznes Standard (w promocji)
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/5 zł

Promocja „Załóż firmę i konto firmowe z premią 300 zł” dostępna do 30.06.2021 r.
Ab więcej» y zdobyć:
- 100 zł - otwórz Konto Mój Biznes do końca czerwca
- 100 zł - w lipcu, sierpniu i wrześniu wykonaj przelewy do ZUS na min. 250 zł/mies. oraz zapewnij min. 1000 zł wpływu zewnętrznego
- 100 zł - w lipcu, sierpniu i wrześniu wykonaj min. 500 zł/mies. transakcji kartą debetową
- 300 zł - spełnij powyższe warunki i dodatkowo zamów terminal płatniczy oraz zapewnij na nim co najmniej 1000 zł obrotu do końca września 2021 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Nest Bank
BIZnest Konto
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Promocja "Terminal płatniczy z Nest Bankiem" - do 400 zł premii dla posiadaczy BIZnest Konta, którzy więcej» zawrą umowę o terminal płatniczy i będą z niego aktywnie korzystać

Koszt miesięczny: 0 zł

Revolut
Konto Firmowe
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

200 zł bonusu na start dla nowych klientów

Koszt miesięczny: 0 zł

Karty kredytowe

Porównaj wszystkie karty kredytowe w jednym miejscu

ING Bank Śląski
Karta kredytowa Visa Infinite
Oprocentowanie: 4.60Okres bezodsetkowy: 52 dni

- możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta osobistego
- możliwość dokonywania przelewó więcej» z karty kredytowej na dowolny rachunek bankowy w Polsce (poza rachunkami ZUS i US)
- możliwość uniknięcia opłaty rocznej
- brak konieczności posiadania konta osobistego w banku
- możliwość bezpiecznego płacenia kartą w internecie (zabezpieczenie 3D Secure)
- odzyskanie pieniędzy za niezrealizowane zakupy (chargeback)
- czasowa blokada karty,
- możliwość samodzielnego ustawiania limitów transakcyjnych
- możliwość dokonywania płatności za pomocą Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay,
- udostępnienie usługi "Rozłóż na raty".
Dodatkowe usługi dostępne wyłącznie dla karty Visa Infinite:
- bezpłatne przelewy i wypłaty z bankomatów na całym świecie
- bezpłatna usługa Concierge
- bezpłatna usługa Priority Pass
- bezpłatne ubezpieczenia

Maks. limit: 200 000 zł

Darmowa porada
Diners Club
Diners Club LOT
Oprocentowanie: 5.76Okres bezodsetkowy: 59 dni

Program lojalnościowy Miles&More,
Ubezpieczenie podróży zagranicznych:
- OC do 1,000.000 więcej» PLN,
- Koszty leczenia do 300.000 PLN,
- NNW do 100.000 PLN,
- Obsługa prawna do 20.000 PLN,
- mienie osobiste do 6.000 PLN;
- anulowanie, skrócenie, opóźnienie podrózy do 900 PLN;
Business-check-in,
saloniki lotniskowe,
fast track

Maks. limit: 50 000 zł

Darmowa porada
Toyota Bank
Toyota Gold
Oprocentowanie: 6.45Okres bezodsetkowy: 56 dni

Szeroki pakiet assistance, możliwość rozłożenia zadłużenia na niższe raty, serwis Concierge i medycz więcej» y w cenie karty

Maks. limit: 100 000 zł

Darmowa porada