VeloBank z wygodną nowością. Nie ma tego żaden bank w Polsce
VeloBank udostępnił swoim klientom Click to Pay, czyli nowy standard płatności kartą w internecie.

Dzięki Click to Pay kupujący w sieci nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty i za pomocą jednego kliknięcia mogą sfinalizować transakcję w sklepach internetowych na całym świecie. Uruchomienie nowej usługi dla klientów VeloBanku to efekt współpracy z Mastercard.
VeloBank chwali się, że jest pierwszą instytucją sektora finansowego w Polsce, która umożliwia swoim klientom skonfigurowanie Click to Pay w bankowości elektronicznej. Wcześniej jednak tym rozwiązaniem pochwalił się w Polsce operator płatności PayU.



Jak to działa? W bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej VeloBanku należy aktywować usługę Click to Pay i dodać swoją kartę płatniczą, a następnie zweryfikować dane oraz zaakceptować wymagane zgody. Klient całą operację potwierdza PIN-em, po czym usługa Click to Pay staje się aktywna i gotowa do użycia. Z Click to Pay można skorzystać u wielu sprzedawców online w Polsce i na całym świecie.
Co właściwie daje Click to Pay?
Click to Pay to system wdrażany przez firmy American Express, Discover, Mastercard i Visa od 2020 roku. Rozwiązanie to zapewnia spójny, szybki i bezpieczny proces płatności, bez konieczności manualnego wprowadzania danych karty, logowania do e-sklepów i zapamiętywania haseł.
W Click to Pay transakcje są chronione tokenizacją, zastępując rzeczywiste dane karty unikatowym tokenem używanym do przechowywania karty oraz autoryzacji transakcji, co zwiększa bezpieczeństwo danych kart i płatności.
Klienci, którzy przy płatności kartą zapiszą ją do Click to Pay oraz dodadzą urządzenie do zaufanych, przy kolejnych zakupach zostaną automatycznie rozpoznani, a płatność będzie mogła się odbyć jednym kliknięciem.
Jeśli użytkownik zapisze kartę do Click to Pay, a nie doda swojego urządzenia do listy zaufanych, podczas potwierdzania płatności kartą zostanie poproszony o wprowadzenie jednorazowego kodu przesłanego SMS-em lub wysłanego na podany adres e-mail.
Obecnie polscy klienci zapisują swoje karty do Click to Pay z poziomu tzw. formatki płatniczej w e-sklepie. Dostępność Click to Pay będzie systematycznie rosnąć, obejmując coraz większą liczbę sklepów, dostawców płatności oraz banków w Polsce i na całym świecie.