PKO BP z przydatną nowością, w tle ulubiony producent Polaków
PKO Bank Polski wprowadza nowość, która ucieszy fanów bardzo popularnej u nas chińskiej marki – Xiaomi. Od dziś klienci PKO mogą płacić zbliżeniowo za pomocą sportowej opaski i zegarków obsługujących Xiaomi Pay.

Od 31 maja klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą płacić zbliżeniowo za pomocą opaski lub smartwatcha obsługujących płatności Xiaomi Pay. Wystarczy powiązać z tym systemem płatności swoją kartę Mastercard – debetową, kredytową lub obciążeniową, wydaną klientom indywidualnym, firmom i przedsiębiorstwom lub kartę obciążeniową w przypadku klientów korporacyjnych.
Z płatności Xiaomi Pay można obecnie korzystać w Polsce za pomocą opaski Mi Smart Band 6 NFC oraz nowych zegarków Xiaomi Watch S1 oraz Xiaomi Watch S1 Active. Technologia płatności zbliżeniowych Xiaomi Pay, według prognoz rynkowych, będzie również dostępna na urządzeniach tej firmy, które pojawią się w przyszłości i będą obsługiwać technologię NFC.



Kolejny bank, o który często nas pytaliście, właśnie dołączył do Xiaomi Pay!
— Xiaomi Polska (@XiaomiPL) May 31, 2022
Korzystaj ze zbliżeniowych płatności na opaskach i smartwatchach Xiaomi z modułem NFC w @PKOBP i zostaw fizyczne karty w domu! pic.twitter.com/0BN1cHGIyK
Płatności Xiaomi Pay są obecnie oferowane na wybranych rynkach, jednak działają one we wszystkich terminalach w Polsce i na świecie, w których można zapłacić zbliżeniowo kartami organizacji Mastercard.
Nowa usługa jest uzupełnieniem innych metod płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim, w której są: BLIK zbliżeniowy, płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, Apple Pay, Garmin Pay, Google Pay (dla klientów korporacyjnych i samorządowych) oraz od niedawna SwatchPAY!.
Jak skonfigurować Xiaomi Pay w PKO BP?
Konfiguracja nowej usługi jest bardzo prosta. Kartę płatniczą dodaje się za pomocą aplikacji Mi Fitness (dostępnej w języku polskim na urządzenia z systemem Android oraz iOS). Wystarczy wybrać opcję Xiaomi Pay i ustalić 6-cyfrowy kod PIN potrzebny do potwierdzania transakcji opaską lub smartwatchem. Następnie podać dane karty płatniczej i po ich potwierdzeniu – karta będzie już widoczna na ekranie urządzenia i gotowa do płatności.
Do opaski lub smartwatcha można dodać kilka kart płatniczych i wybrać właściwą kartę nawet tuż przed dokonaniem płatności. Przed samą transakcją – ze względów bezpieczeństwa – należy aktywować płatności i potwierdzić wybór kodem PIN do urządzenia.
Jeśli opaskę lub smartwatch użytkownik ma przez cały czas na ręce, to podawanie takiego PIN-u wymagane jest nie częściej niż co 24 godziny. Jeśli jednak urządzenie wykryje nawet chwilowy brak pulsu użytkownika (wynikający np. z luźnego zapięcia paska), to wprowadzenie kodu PIN będzie również wymagane przed kolejną transakcją.
Konieczność wprowadzenia 6-cyfrowego kodu PIN do urządzenia przed dokonaniem płatności jest również zabezpieczeniem na wypadek utraty opaski lub smartwatcha.