DAJ CYNK

Mastercard: nowa usługa "Płać w ratach"

Henryk Tur

Płatności bezgotówkowe

Jeszcze w tym roku Mastercard wdroży usługę "Płać w ratach". Będzie ona dostępna przy zakupach powyżej 400 złotych, a w jaki sposób ma działać? Już to wiemy!

Nowa usługa Mastercard ma za zadanie łączyć zalety karty kredytowej i kredytu ratalnego. Pozwoli skorzystać z finansowania niemal natychmiast, bez potrzeby dopełniania formalności czy czekania na decyzję kredytową, a jednocześnie umożliwi rozłożenie płatności na równe raty. Składanie wniosku nie jest potrzebne - przy transakcji powyżej 400 złotych, realizowanej bezgotówkowo, sam terminal płatniczy zapyta o chęć skorzystania z rat. Po wyrażeniu zgody konsument będzie prowadzony krok po kroku komunikatami wyświetlającymi się na terminalu i samodzielnie zadecyduje o rozłożeniu płatności na 3, 6 lub 12 miesięcznych rat. Dla przejrzystości, na zakończenie na terminalu wyświetli się łączna kwota zakupu, wysokość pierwszej raty oraz łączna kwota do spłaty.

Kredytu udzieli wydawca karty płatniczej, na określonych przez siebie warunkach finansowych. W pierwszej kolejności Mastercard udostępni nową możliwość na swoich terminalach firma Polskie ePłatności, zaś pierwszym bankiem, który zaoferuje usługę swoim klientom w Polsce, będzie Bank BNP Paribas.

Karta płatnicza staje się coraz bardziej uniwersalnym narzędziem: może pełnić rolę biletu komunikacji miejskiej oraz karty lojalnościowej, może też zostać zapisana w urządzeniu mobilnym, które w ten sposób zyskuje funkcję płatniczą. Teraz karty Mastercard mogą oferować też opcję rozłożenia płatności na raty, z zachowaniem szybkości, wygody i bezpieczeństwa płatności, do których ich użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić

Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe

Zobacz: Mastercard i Caritas uruchamiają datkomaty w dziesięciu lokalizacjach w całej Polsce

Robert Mańczak, dyrektor Departamentu Strategii Produktów i Cross-sell Consumer Finance w Banku BNP Paribas, dodaje:

Bank BNP Paribas kontynuuje proces, którego celem z jednej strony jest wspieranie wdrażania usług finansowych ułatwiających codzienne bankowanie, z drugiej przełamywanie pewnych schematów funkcjonujących na rynku. Pionierskie rozwiązanie, którym jest rozkładanie transakcji na raty bezpośrednio w terminalu płatniczym pozwala klientowi już na etapie zapłaty za towar dopasować miesięczną ratę do możliwości płatniczych. W ten sposób w prosty sposób można elastycznie zarządzać własnym budżetem

Badanie opinii przeprowadzone przez Kantar TNS  wśród posiadaczy kart płatniczych w Polsce potwierdza ich zainteresowanie nową usługą: 44% z nich chciałoby z niej skorzystać. Ponadto oceniają oni, że oferta „Płać w ratach” to propozycja atrakcyjna (72%), zrozumiała (75%) i unikatowa (56%). W chwili obecnej Mastercard i Polskie ePłatności wdrażają nową usługę we współpracy z pierwszymi sieciami detalicznymi w Polsce.

Zobacz: Alior Bank udostępnia katalog nagród dla firm w programie Mastercard Bezcenne Chwile

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News