DAJ CYNK

Bank Pekao ma powód do świętowania. Z tego korzystają miliony Polaków

Marian Szutiak

Aplikacje

Bank Pekao ma powód do świętowania. Z tego korzystają miliony Polaków

Bank Pekao świętuje 10.rodziny aplikacji PeoPay. To jedno z pierwszych tego typu narzędzi na polskim rynku aplikacji do bankowości mobilnej, które ma teraz ponad 2,7 mln aktywnych użytkowników.

Historia bankowości elektronicznej w Polsce rozpoczęła się dużo wcześniej, niż od udostępnienia aplikacji PeoPay. 25 lat temu, 18 października 1998 roku, Bank Pekao udostępnił klientom pierwsze konto z dostępem przez Internet. Na początku bankowość internetowa odbywała się przy użyciu komputerów, ale od 2010 roku klienci Pekao mogli już bankować na telefonie. Wtedy, jeszcze za pośrednictwem przeglądarki internetowej, z bankowości mobilnej korzystało 30 tysięcy osób.

Zobacz: Pekao: Polacy pokochali tę usługę, korzystają tysiące osób dziennie
Zobacz: Polacy znów nabijani w butelkę, chodzi o klientów Pekao

Bankowość mobilna w Banku Pekao

Bank Pekao pod koniec 2011 roku udostępnił klientom system Pekao24. a następnie w 2012 roku pierwszą kompleksową ofertę mobilną składającą się z Eurokonta Mobilnego, aplikacji bankowości mobilnej oraz mobilnego planera zakupów. Liczba aktywnych użytkowników szybko rosła i na początku 2013 roku przekroczyła 100 tysięcy.

Przełomowy okazał się czerwiec 2013 roku – wtedy to Bank Pekao oddał w ręce klientów aplikację PeoPay – początkowo tylko do płatności mobilnych, w tym do zakupów w sklepach internetowych i stacjonarnych, z możliwością dokonywania przelewów na telefon czy do wypłacania gotówki. Pekao umożliwił swoim klientom płacenie mobilne nie tylko w polskich, ale też w zagranicznych sklepach internetowych. W tym czasie w ofercie banku funkcjonowały więc dwa produkty: jeden do płatności (PeoPay) i drugi do korzystania z usług bankowych w Internecie (Pekao24).

Skupiając się na szukaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów, Bank Pekao jako pierwszy w Polsce w 2014 roku udostępnił mobilne płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji PeoPay. Warto zaznaczyć, że było to trzecie tego typu wdrożenie w Europie dla systemu Android oraz pierwsze na świecie dla systemu Windows Mobile.

Pod koniec 2015 roku liczba aktywnych użytkowników mobile w Banku Pekao przekracza pół miliona. W kolejnym roku Pekao znowu jako pierwszy w Polsce wdrożył płatności mobilne w polskich urzędach.

W październiku 2017 bank połączył oba funkcjonujące systemy i oddał w ręce klientów jedną aplikację mobilną PeoPay – do jednoczesnego bankowania oraz płatności.
Aplikacja została stworzona razem z klientami. Była przełomowa i jako pierwsza w kraju wykorzystywała biometrię do potwierdzania transakcji, pozwalała na płacenie za granicą w obcej walucie oraz umożliwiała dokonywanie płatności za zakupy internetowe bezpośrednio w telefonie.

We współpracy z Apple, Pekao jako jeden z pierwszych banków w Polsce w czerwcu 2018 roku wprowadził usługę Apple Pay. W kwietniu 2019 roku nastąpił kolejny pionierski krok – Bank Pekao, znowu jako pierwszy w Polsce, udostępnił klientom zakładanie konta na selfie w aplikacji PeoPay. Pod koniec 2021 roku liczba klientów mobile only przekroczyła milion.

PeoPay 10 lat baner

10 lat PeoPay w liczbach

Dzisiaj aplikację PeoPay można nazwać oddziałem banku w telefonie, oferującym szeroki wachlarz usług, z którego korzysta ponad 2,7 aktywnych użytkowników. Klienci Pekao co godzinę logują się do aplikacji średnio 148 tys. razy. Od 2017 roku za pomocą PeoPay wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld złotych.

W aplikacji klienci realizują codziennie średnio 1,4 mln różnych transakcji. Najczęściej płacą telefonem zbliżeniowo (40%), robią przelewy (30%) i płacą w Internecie (17%). Popularne płatności na numer telefonu wykonywane są w każdej sekundzie. Łącznie do tej pory zrealizowano ich prawie 40 mln.

Aplikacja PeoPay, oprócz dostępu do tradycyjnych narzędzi bankowych, pozwala na jej szersze wykorzystanie. Największą popularnością cieszą się zakupy biletów komunikacyjnychdziennie jest to prawie 13 tys. operacji. Za przejazdy autostradami zapłacono przez PeoPay, od początku udostępnienia usługi w 2020 roku, 756 tys. razy.

Klienci Pekao mogą ustawić swój awatar oraz tło – mają do wyboru 22 różne motywy, w tym 10 gamingowych.

Dążymy do tego, aby być jednym z najszybciej rozwijających się, nowoczesnych banków. Podążając i kreując trendy w bankowaniu chcemy pozyskiwać nowych klientów, dla których poza użytecznością kluczowy jest User Experience. Jakość w tych obszarach i możliwość personalizacji w największym stopniu przekładają się na zadowolenie klientów. Robimy to już 10 lat i wciąż mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój.

– powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Aplikacja PeoPay jest doceniana na rynku zarówno przez ekspertów, jak i klientów banku. Została nagrodzona w rankingu „Instytucja Roku 2023” organizowanym przez firmę Moje Bankowanie w kategoriach „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja PeoPay zajęła również 2. miejsce w rankingu aplikacji bankowych w Polsce, a Pekao znalazło się w TOP15 badanych banków (cyfrowy mistrz) w badaniu Deloitte Digital Banking Maturity 2022. PeoPay jest również jedną z najwyżej ocenianych aplikacji w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

Zobacz: Alior Bank z nową wersją aplikacji mobilnej. Zobacz, co się zmieniło
Zobacz: Rządowa aplikacja e-Paragony dostanie nowe funkcje

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis.pl, Bank Pekao

Źródło tekstu: Bank Pekao