ZTM Warszawa: 50 tys. biletów miesięcznie w mobilnym kanale sprzedaży

Od 1. grudnia oferta operatora SkyCash w usłudze sprzedaży biletów przez telefon komórkowy dla miasta Warszawy, zostanie rozszerzona o bilet jednorazowy. Sporym udogodnieniem dla pasażerów będzie możliwość zakupu przez telefon komórkowy większej ilości biletów.

Redakcja Telepolis
7
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
ZTM Warszawa: 50 tys. biletów miesięcznie w mobilnym kanale sprzedaży

Od 1. grudnia oferta operatora SkyCash w usłudze sprzedaży biletów przez telefon komórkowy dla miasta Warszawy, zostanie rozszerzona o bilet jednorazowy. Sporym udogodnieniem dla pasażerów będzie możliwość zakupu przez telefon komórkowy większej ilości biletów.

Dotychczas w systemie SkyCash można było kupować dla komunikacji w Warszawie jedynie bilety czasowe (20-, 40-, 60-minutowe) oraz krótkookresowe (dobowe i 3-dniowe). Normalne lub ulgowe. Obecnie za pośrednictwem telefonu będzie można nabyć także bilet jednorazowy. 1 grudnia w aplikacji pojawi się również opcja, która umożliwi pasażerom zakup dowolnej ilości biletów, tego samego rodzaju i typu. Będzie to spore ułatwienie - przez komórkę będzie można kupić bilet dla całej rodziny lub dla wszystkich podróżujących znajomych.

Aby skorzystać z usługi SkyCash, należy pobrać specjalną aplikację, zarejestrować się w systemie i zasilić konto. Aplikacja dostępna jest na telefony z systemem Android, iOS, Symbian, BlackBerry, Windows Mobile, a także w formie apletu Java.

Bilet należy kupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej lub strefy biletowej metra. Warto pamiętać, że czas realizacji tego typu transakcji jest uzależniony od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Podczas kontroli pasażer zobowiązany jest do pokazania kontrolerowi ekranu aplikacji SkyCash z wyświetlonym numerem kontrolnym biletu.

Warszawa jest jednym z nielicznych miast w Polsce, w których pasażerowie mogą wybierać pomiędzy trzema różnymi systemami zakupu biletów przez komórkę. Pierwsza tego typu usługa, przy współpracy z systemem płatności elektronicznych mPay oraz bankiem Citi Handlowy została uruchomiona 8 grudnia 2008 roku. Drugi operator - SkyCash, pojawił się w stolicy 14 lutego 2011 roku, a trzeci - moBILET 6 września 2011 roku. Największym powodzeniem cieszą się bilety czasowe. Miesięcznie za pomocą tego mobilnego kanału sprzedaje się średnio prawie 50 tys. biletów.

Dalsza część tekstu pod wideo