Żabka chce być jak InPost i testuje automat do obsługi paczek. Pomaga jej w tym robot kartezjański
Klienci Żabki mogą od dawna odbierać i nadawać paczki w sklepach sieci. Teraz będzie to jeszcze prostsze i szybsze – Żabka testuje nowy sposób obsługi przesyłek, bez potrzeby angażowania sprzedawcy. Urządzenie PickupHero pozwoli klientom na samodzielny odbiór i nadawanie paczek.

Pierwszy taki automat działa już w sklepie Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi. Urządzenie nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci sklepów Żabka. Urządzenie pozwoli sieci sklepów na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla jej klientów oznacza bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą.



Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę.
Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska
Urządzenie PickupHero do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics. Automatyczny punkt odbioru paczek stworzono z myślą o sklepach typu convenience.
Zobacz: Urząd 24 w kolejnym mieście. InPost rozwija sieć paczkomatów do załatwiania spraw urzędowych
Urządzenie wykorzystuje niewielką część przestrzeni handlowej, tak cennej w mniejszych sklepach. Większa część instalacji może być umiejscowiona za półkami, na których ułożony jest towar. Wydawanie przesyłek obsługuje najnowszej generacji robot kartezjański, działający w kilku osiach.
Wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Retail Robotics, opracowaliśmy unikatowe na rynku urządzenie do odbioru i nadawania paczek, stworzone zgodnie z potrzebami naszych klientów, ale również franczyzobiorców. Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów.
Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i Rozwoju
Urządzenie jest wbudowane w regały sklepu. Klient, podchodząc do panelu, wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni. Urządzenie jest również przyjazne dla kurierów, którzy przywożą paczki do sklepu.
Urządzenie PickupHero, które wdrożyliśmy w sklepie sieci Żabka, zmienia małe sklepy typu convenience w zautomatyzowane huby logistyczne. To rozwiązanie łączy korzyści z punktu widzenia klienta, sieci handlowych i całego rynku e-commerce.
Marek Piotrowski, Chief Marketing Officer i Partner w Retail Robotics