Wyniki PTC po 1Q2013
Baza wszystkich klientów PTC na koniec marca 2013 roku wyniosła 15,919 mln co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 121 tys.

Baza wszystkich klientów PTC na koniec marca 2013 roku wyniosła 15,919 mln co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 121 tys.
Liczba aktywacji postpaid wzrosła w skali roku o 206 tys., a w stosunku do poprzedniego kwartału o 18 tys., uzyskując poziom 7,014 mln. Baza prepaid spadła względem poprzedniego kwartału o 139 tys. do 8,905 mln, w ujęciu rocznym uzyskano natomiast wzrost o 1,201 mln aktywnych kart SIM.
Przychody spadły o 8,7% w stosunku do IV kwartału 2012 roku i osiągnęły 1,599 mld zł (względem I kwartału 2012 roku spadek wyniósł 8,5%). Jako winowajcę spadku przychodów PTC wskazuje w głównej mierze obniżenie stawek MTR.
EBITDA wyniosła 563 mln zł, co stanowi wzrost o 8,4% w skali roku i jednocześnie spadek o aż 12% względem IV kwartału. Zwiększyła się marża EBITDA, osiągając poziom 36,5% w porównaniu z 30,8% przed rokiem, jednak w stosunku do IV kwartału to również był spadek - o 1,2 punktu procentowego.
Na koniec pierwszego kwartału PTC miała 1,019 mln klientów mobilnego Internetu - o 242 tys. więcej niż przed rokiem (wzrost o 31,1%).
W pierwszym kwartale 2013 roku w porównaniu z ubiegłym rokiem nakłady inwestycyjne na rozbudowę i modernizację sieci wzrosły ponad dwukrotnie. Dzięki temu sukcesywnie zwiększa się zasięg nowej sieci, która obejmuje już blisko połowę powierzchni Polski. Testy prowadzone na zmodernizowanych obszarach wskazują, że średnie prędkości przesyłania danych wzrosły tam nawet kilkukrotnie, przy jednoczesnym wzroście ilości transmitowanych danych przez użytkowników średnio o 43%.
Karty SIM |
Abonament |
Prepaid |
Łącznie |
1Q11 |
6,717 mln |
6,458 mln |
13,175 mln |
2Q11 |
6,698 mln |
6,504 mln |
13,203 mln |
3Q11 |
6,736 mln |
6,670 mln |
13,406 mln |
4Q11 |
6,765 mln |
7,396 mln |
14,161 mln |
1Q12 |
6,808 mln |
7,704 mln |
14,512 mln |
2Q12 |
6,884 mln |
8,165 mln |
15,048 mln |
3Q12 |
6,950 mln |
8,625 mln |
15,575 mln |
4Q12 |
6,996 mln |
9,044 mln |
16,040 mln |
1Q13 |
7,014 mln |
8,905 mln |
15,919 mln |



Przychody i EBIDTA:
Przychód |
EBIDTA |
Marża EBIDTA |
|
1Q11 |
1,736 mld zł |
568 mln zł |
32,7% |
2Q11 |
1,794 mld zł |
697 mln zł |
38,9% |
3Q11 |
1,819 mld zł |
648 mln zł |
35,6% |
4Q11 |
1,808 mld zł |
676 mln zł |
37,4% |
1Q12 |
1,747 mld zł |
538 mln zł |
30,8% |
2Q12 |
1,779 mld zł |
592 mln zł |
33,3% |
3Q12 |
1,746 mld zł |
662 mln zł |
37,9% |
4Q12 |
1,751 mld zł |
661 mln zł |
37,6% |
1Q13 |
1,599 mld zł |
581 mln zł |
36,4% |
Koszt pozyskania klienta |
Abonament |
Prepaid |
Łączny |
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) |
1Q11 |
501 zł |
8 zł |
95 zł |
339 zł |
2Q11 |
432 zł |
4 zł |
79 zł |
293 zł |
3Q11 |
386 zł |
8 zł |
79 zł |
278 zł |
4Q11 |
362 zł |
4 zł |
75 zł |
186 zł |
1Q12 |
539 zł |
8 zł |
127 zł |
238 zł |
2Q12 |
502 zł |
9 zł |
110 zł |
204 zł |
3Q12 |
389 zł |
8 zł |
87 zł |
219 zł |
4Q12 |
366 zł |
4 zł |
82 zł |
132 zł |
1Q13 |
341 zł |
8 zł |
83 zł |
129 zł |
Minuty na klienta |
Abonament |
Łączny |
1Q11 |
211 |
135 |
2Q11 |
219 |
140 |
3Q11 |
222 |
142 |
4Q11 |
222 |
135 |
1Q12 |
221 |
130 |
2Q12 |
226 |
129 |
3Q12 |
227 |
126 |
4Q12 |
232 |
124 |
1Q13 |
233 |
122 |
Przychód na klienta |
Abonament |
Prepaid |
Łączny |
Procent przychodu z usług niegłosowych |
1Q11 |
67 zł |
16 zł |
39 zł |
27% |
2Q11 |
67 zł |
16 zł |
43 zł |
27% |
3Q11 |
66 zł |
16 zł |
41 zł |
26% |
4Q11 |
66 zł |
13 zł |
39 zł |
29% |
1Q12 |
63 zł |
11 zł |
35 zł |
29% |
2Q12 |
63 zł |
11 zł |
34 zł |
31% |
3Q12 |
61 zł |
8 zł |
33 zł |
30% |
4Q12 |
58 zł |
8 zł |
29 zł |
32% |
1Q13 |
54 zł |
8 zł |
29 zł |
33% |