W lutym 2018 roku firmy telekomunikacyjne wydały na reklamę 74,4 mln zł. Najwięcej wydał Orange. W lutym 2018 roku firmy telekomunikacyjne wydały na reklamę 74,4 mln zł. Najwięcej wydał Orange. Wydatki reklamowe firm telekomunikacyjnych są porównywalne z branżą motoryzacyjną i finansową. Wydatki każdej z nich stanowiły po 9% kwoty wydanej na reklamę w lutym. Prym pod tym względem wiedze branża farmaceutyczna. Telekomy niemal całkowicie zrezygnowały z reklam w prasie, skupiając się głownie na telewizji. Tylko firmy z branży finansowej wydają więcej na reklamę w telewizji. Z kolei w Internecie najwięcej na reklamę wydają firmy handlowe. W podziale na pojedynczego operatora, w lutym 2018 roku na reklamę najwięcej wydał Orange - 22 mln. Drugie miejsce przypadło Plusowi, ale wydatki Grupy Cyfrowy Polsat były porównywalne do wydatków Orange. Wśród reklam operatorów cały czas króluje konwergencja i oferty łączone (25% reklam), ale tylko w niewielkim stopniu ustępują one reklamom ofert na kartę (24%).