UOKiK zabiera się za reklamy z bonusami za rejestrację
UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące czterech operatorów. Urząd zbada reklamy zachęcające do zarejestrowania karty SIM. Sprawdzi, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd.

UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące czterech operatorów. Urząd zbada reklamy zachęcające do zarejestrowania karty SIM. Sprawdzi, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd.
Analizujemy np. czy konsument został odpowiednio poinformowany, jak długo może korzystać z przyznanych bonusów. Ważne jest, aby oprócz korzyści związanych z dodatkowymi minutami, czy pakietem danych, abonent wiedział, na jakich warunkach może z nich skorzystać - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Postępowania wyjaśniające prowadzone są w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Ich celem jest sprawdzenie mechanizmów stosowanych przez operatorów telekomunikacyjnych w obszarze reklam usług telekomunikacyjnych i ocena, czy są zgodne z przepisami prawa. Urząd przeanalizuje, przede wszystkim, reklamy informujące konsumentów o bonusach związanych z rejestracją telefonu na kartę.