21 grudnia 2021 roku zaczną obowiązywać zmiany w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci Plus. Nowe zapisy trafią również do umów z abonamentami.
Operator sieci Plus ogłosił zmiany w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych, które zaczną obowiązywać 21 grudnia tego roku. Zakres zmian obejmie:
Zmienione regulaminy z zaznaczonymi nowymi zapisami są dostępne pod tym adresem.
Zobacz: Plus zmienia cenniki i regulaminy ofert na kartę. Będzie drożej
Z dniem 21 grudnia 2020 roku zmianie ulegną również zawarte z abonentami Plusa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, aneksy do takich umów, a także umowy cesji umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (zarówno w ofertach abonamentowych, jak i w ofertach mix), w zakresie:
Dla umów zawartych w ofertach abonamentowych:
Abonent może rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie. W przypadku gdy Umowa zawarta na czas oznaczony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, a w tym okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia Usług objętych Umową. Za dzień złożenia wypowiedzenia przez Abonenta przyjmuje się dzień złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu w Punkcie sprzedaży (obsługi) lub nadania przesyłki zawierającej wypowiedzenie do Działu Obsługi Klienta. W przypadku złożenia przez Abonenta wypowiedzenia w formie dokumentowej, POLKOMTEL potwierdza Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie i dzień otrzymania oświadczenia o wypowiedzeniu oraz dzień rozwiązania Umowy w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. POLKOMTEL może rozwiązać Umowę na czas nieoznaczony za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.”
„POLKOMTEL umożliwia Abonentowi rozwiązanie Umowy, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie w formie dokumentowej. Złożenie stosownego oświadczenia Abonenta w takim przypadku jest możliwe poprzez wysłanie dokumentu obejmującego treść tego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Działu Obsługi Klienta lub na inne adresy e-mail wskazane w Umowie dedykowane do złożenia stosownego oświadczenia, w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią i ustalenie osoby składającej to oświadczenie.”
Dla umów zawartych w ofertach mix:
„Abonent Mix może rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od dnia, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało złożone. W przypadku gdy Umowa zawarta na czas oznaczony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi Mix przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, a w tym okresie wypowiedzenia Abonent Mix ponosi jedynie koszty świadczenia Usług objętych Umową. Za dzień złożenia wypowiedzenia przyjmuje się dzień złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu w Punkcie sprzedaży (obsługi) lub nadania przesyłki zawierającej wypowiedzenie do Działu Obsługi Klienta. W przypadku złożenia przez Abonenta Mix wypowiedzenia w formie dokumentowej, POLKOMTEL potwierdza Abonentowi Mix na trwałym nośniku przyjęcie i dzień otrzymania oświadczenia o wypowiedzeniu oraz dzień rozwiązania Umowy w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. POLKOMTEL może rozwiązać Umowę na czas nieoznaczony za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.”
„POLKOMTEL umożliwia Abonentowi Mix rozwiązanie Umowy, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie w formie dokumentowej. Złożenie stosownego oświadczenia Abonenta Mix w takim przypadku jest możliwe poprzez wysłanie dokumentu obejmującego treść tego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Działu Obsługi Klienta lub na inne adresy e-mail wskazane w Umowie dedykowane do złożenia stosownego oświadczenia, w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią i ustalenie osoby składającej to oświadczenie.”
Jak informuje spółka Polkomtel (operator sieci Plus), zmiany wynikają z ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenieniem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. 2020 poz. 875), zmieniającej między innymi ustawę z dnia 16 lipca 2004 r.- Prawo telekomunikacyjne.
W związku z wprowadzanymi zmianami, abonenci Plusa nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań. Jednocześnie Plus informuje, że w przypadku braku akceptacji powyższych zmian abonentom przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać złożone do 21 grudnia 2020 roku.
Ponieważ zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, tj. wyżej wymienionej ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenieniem się wirusa SARS-CoV-2, w przypadku skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy przed upływem czasu oznaczonego, na jaki umowa została zawarta, POLKOMTEL sp. z o.o. będzie uprawniona do dochodzenia od Państwa kary umownej/zwrotu przyznanej ulgi, o ile zostały przewidziane w umowie, w wysokości i na zasadach wskazanych w tej umowie.
– czytamy w komunikacie
Zobacz: Black Week w Plusie to przecenione smartfony, tańszy światłowód i Tidal za darmo przez rok
Zobacz: Cyfrowy Polsat GO na Mikołajki: seriale Cartoon Network bez dodatkowych opłat
Źródło tekstu: Plus