Światowy rynek tabletów w 3Q2014 według IDC
W III kwartale 2014 roku na rynek trafiło 53,8 mln tabletów, o 11,5% więcej niż w III kwartale 2013 roku - wynika z danych IDC.

W III kwartale 2014 roku na rynek trafiło 53,8 mln tabletów, o 11,5% więcej niż w III kwartale 2013 roku - wynika z danych IDC.
Sprzedaż tabletów stopniowo zwalnia, 12,8% spadek odnotował największy producent tego typu urządzeń - Apple. Sprawiło to, że Samsung coraz bardziej zbliża się do pierwszego miejsca w zestawieniu, choć jego wzrost sprzedaży na poziomie 5,6% w skali roku nie rokuje zmiany lidera w przyszłym kwartale.
Sporym zaskoczeniem jest RCA na piątym miejscu z 2,6 mln sprzedanych tabletów. To amerykański producent sprzętu elektronicznego, którego historia sięga 1919 roku. Swoje tablety sprzedaje obecnie głównie w USA, a jego bardzo dobre wyniki to efekt niskich cen i współpracy z siecią supermarketów Walmart.
Producent | 3Q2014 (mln sztuk) |
Udział (3Q2014) |
3Q2013 (mln sztuk) |
Udział (3Q2013) |
Zmiana roczna |
Apple | 12,3 | 22,8% | 14,1 | 29,2% | -12,8% |
Samsung | 9,9 | 18,3% | 9,3 | 19,3% | 5,6% |
Asus | 3,5 | 6,5% | 3,6 | 7,4% | -0,9% |
Lenovo | 3,0 | 5,7% | 2,3 | 4,8% | 30,6% |
RCA | 2,6 | 4,9% | 0,9 | 1,8% | 194,0% |
Pozostali | 22,5 | 41,8% | 18,1 | 37,4% | 24,4% |
ARazem | 53,8 | 100% | 48,3 | 100% | 11,5% |