Światowy rynek smartfonów po 4Q2015 według IDC
W 2015 roku sprzedano rekordowe 1,43 mld sztuk smartfonów, blisko 400 mln w samym tylko IV kwartale.

W 2015 roku sprzedano rekordowe 1,43 mld sztuk smartfonów, blisko 400 mln w samym tylko IV kwartale.
W IV kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 399,5 mln sztuk smartfonów, o 5,7% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Na prowadzeniu nadal jest Samsung, z 85,6 mln sztuk smartfonów, przekładającym się na 21,4% udziałów w światowym rynku. Względem IV kwartału 2014 roku koreański producent zwiększył sprzedaż o 14,1% (z 75,1 mln sztuk).
Za sprawą stojącej w miejscu sprzedaży (74,8 mln sztuk względem 74,5 mln sztuk przed rokiem) udziały w rynku stracił Apple. W IV kwartale spadły one do 18,7% względem 19,7% przed rokiem. Nie da się jednak ukryć, że firma jest bardzo bliska przeskoczenia na pierwsze miejsce rankingu.
Graczem numer trzy w IV kwartale był Huawei z 32,4 mln sztuk sprzedanych smartfonów i 8,1% udziałem w rynku. Chociaż Lenovo ma wysoką, czwartą lokatę (20,2 mln sztuk smartfonów i 5,1% udziałów), to liczony łącznie z wchłoniętą przez siebie Motorolą w skali roku nie zyskał, lecz stracił - przed rokiem Lenovo i Motorola sprzedali 24,7 mln sztuk urządzeń i mieli łącznie 6,5% udziału w rynku.
Stawkę domyka Xiaomi, który po początkowym boomie na chińską markę nieco wyhamował. 18,2 mln sztuk smartfonów i 4,6% udziałów w światowym rynku to jednak wartości wciąż imponujące i lepsze niż przed rokiem.
Światowy rynek smartfonów w IV kwartale 2015 roku:
Producent |
4Q15 mln szt. |
4Q15 udział |
4Q14 mln szt. |
4Q14 udział |
Zmiana rok do roku |
Samsung |
85,6 |
21,4% |
75,1 |
19,9% |
14,0% |
Apple |
74,8 |
18,7% |
74,5 |
19,7% |
0,4% |
Huawei |
32,4 |
8,1% |
23,6 |
6,3% |
37,0% |
Lenovo |
20,2 |
5,1% |
14,1 |
3,7% |
43,6% |
Xiaomi |
18,2 |
4,6% |
16,5 |
4,4% |
10% |
Pozostali |
168,3 |
42,1% |
174,0 |
46,1% |
-3,3% |
Razem |
399,5 |
100% |
377,8 |
100% |
5,7% |
Lenovo + Motorola |
20,2 |
5,1% |
24,7 |
6,5% |
-18,1% |
Producent |
2015 mln szt. |
2015 udział |
2014 mln szt. |
2014 udział |
Zmiana rok do roku |
Samsung |
324,8 |
22,7% |
318,2 |
24,4% |
2,1% |
Apple |
231,5 |
16,2 |
192,7 |
14,8% |
20,2% |
Huawei |
106,6 |
7,4% |
73,8 |
5,7% |
44,3% |
Lenovo |
74,0 |
5,2% |
59,4 |
4,6% |
24,5% |
Xiaomi |
70,8 |
4,9% |
57,7 |
4,4% |
22,8% |
Pozostali |
625,2 |
43,6% |
599,9 |
46,1% |
4,2% |
Razem |
1 432,9 |
100% |
1 301,7 |
100% |
10,1% |
Lenovo + Motorola |
73,9 |
5,16% |
93,7 |
7,20% |
-21,1% |