Xiaomi zmienia sklep. Było za dużo śmieci i reklam
Chociaż Polakom może się wydawać, że świat kończy się na Sklepie Google i AppStore, największe rynki mobilne, takie jak Chiny czy Indie stawiają na własne sklepy, by zachować niezależność od zachodnich gigantów.

To koniec GetApps, niech żyje Indus Appstore
Firma Xiaomi zdecydowała się na zmianę domyślnego sklepu z aplikacjami w Indiach z GetApps na rzecz Indus Appstore, wspieranego przez PhonePe. Zmiana nastąpi w styczniu 2025 roku i obejmie wszystkie urządzenia Xiaomi, Redmi i Poco sprzedawane w Indiach.
GetApps był bardzo krytykowany za agresywne reklamy i „zaśmiecanie” systemu, przez co frustrował miliony użytkowników w Indiach. Przejście na Indus to podobno chęć poprawy komfortu użytkowników, ale w praktyce bardziej kwestia dostosowania się Xiaomi do nowych regulacji.



Obecnie w ofercie Indus Appstore znajduje się ponad 200 tys. aplikacji i gier w 45 kategoriach, a integracja z PhonePe umożliwia płynne płatności i dostęp do innych usług cyfrowych. Dodatkowo Indus Appstore obsługuje 12 języków indyjskich.
W dalszym ciągu pozycję dominującą ma w Indiach Google Play.