Xiaomi zmienia sklep. Było za dużo śmieci i reklam

Chociaż Polakom może się wydawać, że świat kończy się na Sklepie Google i AppStore, największe rynki mobilne, takie jak Chiny czy Indie stawiają na własne sklepy, by zachować niezależność od zachodnich gigantów.

Lech Okoń (LuiN)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Xiaomi zmienia sklep. Było za dużo śmieci i reklam

To koniec GetApps, niech żyje Indus Appstore

Firma Xiaomi zdecydowała się na zmianę domyślnego sklepu z aplikacjami w Indiach z GetApps na rzecz Indus Appstore, wspieranego przez PhonePe. Zmiana nastąpi w styczniu 2025 roku i obejmie wszystkie urządzenia Xiaomi, Redmi i Poco sprzedawane w Indiach.

Dalsza część tekstu pod wideo

GetApps był bardzo krytykowany za agresywne reklamy i „zaśmiecanie” systemu, przez co frustrował miliony użytkowników w Indiach. Przejście na Indus to podobno chęć poprawy komfortu użytkowników, ale w praktyce bardziej kwestia dostosowania się Xiaomi do nowych regulacji.

Obecnie w ofercie Indus Appstore znajduje się ponad 200 tys. aplikacji i gier w 45 kategoriach, a integracja z PhonePe umożliwia płynne płatności i dostęp do innych usług cyfrowych. Dodatkowo Indus Appstore obsługuje 12 języków indyjskich.

W dalszym ciągu pozycję dominującą ma w Indiach Google Play.