Sprzedaż smartfonów po raz pierwszy spadła. Dla nas to ciekawostka, ale dla firm takich jak Apple i Samsung to bardzo złe wieści. Sprzedaż smartfonów po raz pierwszy spadła. Dla nas to ciekawostka, ale dla firm takich jak Apple i Samsung to bardzo złe wieści. Przedsprzedaż nowych S9 nie idzie tak jak się Koreańczycy spodziewali. Podobnie było z iPhone'em X. Jednak Apple i Samsung przygotowywali się już od pewnego czasu do spadku sprzedaży i właśnie dlatego obie firmy podniosły ceny. Powodem spadku jest to, że telefony są coraz lepsze i wytrzymują coraz więcej czasu. W 2014 roku Amerykanie zmieniali swoje komórki co 23 miesiące, teraz - co 33 miesiące. A ten czas ma tylko się wydłużać. Ale to nie wszystko. Dyrektor generalny Samsunga sam przyznał, że w świetle wzrostu sprzedaży telefonów używanych, jego firma musi zmienić strategię. Koreańczycy rozważają rezygnację ze średniopółkowców i sprzedawanie odświeżonych flagowców z poprzednich lat. To pozwoli na zaoszczędzenie na badaniach i rozwoju.