DAJ CYNK

Razer Phone - profesjonalny telefon do gier

01.11.2017

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 6290

Ważne 4

1

Firma Razer, znany i ceniony producent sprzętu gamingowego, zaprezentowała swój pierwszy smartfon przeznaczony dla najbardziej wymagających graczy - Razer Phone.



Firma Razer, znany i ceniony producent sprzętu gamingowego, zaprezentowała swój pierwszy smartfon przeznaczony dla najbardziej wymagających graczy - Razer Phone.

Trzeba przyznać, że producent nie oszczędzał na podzespołach - Qualcomm Snapdragon 835, aż 8 GB pamięci RAM, 64 GB pamięci wewnętrznej + czytnik kart do 2 TB, 5,7-calowy ekran QuadHD (1440 x 2560 pikseli), głośniki stereo na froncie obudowy, a do tego porządny akumulator 4000 mAh z obsługą Quick Charge 4+ (naładowanie od 0 do 80% w godzinę) robią bardzo pozytywne pierwsze wrażenie.



Do tego dochodzi ogrom smaczków, z odświeżaniem ekranu wynoszącym aż 120 Hz na czele. Mało tego, wyświetlacz oferuje technologię UltraMotion, zbliżoną zasadą działania do Nvidia G-Sync czy AMD FreeSync. Za jej sprawą klatki obrazu w grze generowane przez chip graficzny synchronizowane są z wyświetlaczem, w celu usunięcia tzw. tearingu (rozrywania obrazu) i zmniejszenia do minimum opóźnienia sygnału z zachowaniem niewielkiego zużycia energii.

Mamy więc porządny, telefoniczny "monitor", to teraz pasowałoby dodać trochę więcej mocy obliczeniowej. Również i o tym pomyślał Razer, uzbrajając urządzenie w aplikację Razer Game Booster oraz autorski, najwydajniejszy w świecie mobilnym układ chłodzenia, który pozwoli na granie bez efektu throttlingu (obniżenia taktowania procesora pod wpływem wysokiej temperatury).

Jest wydajność, jest ekran, dodajemy porządny dźwięk - w Razer Phone nie zabrakło certyfikacji THX i Dolby Atmos oraz 24-bitowego DAC-a zapewniającego audiofilską jakość dźwięku. Tutaj uwaga - dźwięk transmitowany jest przez UBS-C, co powoli staje się smutnym standardem. W pudełku z telefonem znajdziemy jednak przejściówkę na JACK 3,5 mm.



Producent nie zapomniał też o porządnym aparacie fotograficznym, a właściwie to zestawie dwóch z tyłu obudowy. Główny z modułów oferuje szeroki kąt, 12 Mpix i obiektyw o wysokiej jasności F/1.75. Drugi aparat ma 13 Mpix i dwukrotnie dłuższą ogniskową zapewniającą dwukrotne przybliżenie, jest jednak ciemniejszy - F/2.6. Do kompletu dostajemy autofocus bazujący na detekcji fazy, dwukolorową diodową lampę i przedni aparat 8 Mpix z obiektywem F/2.0.

Jak na tak potężny akumulator, urządzenie jest zaskakująco smukłe - jego wymiary to 158,5 x 77,7 x 8 mm, a masa wynosi 197 gramów. Na tę ostatnią "pracuje" nieco solidna obudowa wykonana z aluminium CNC. Jak przystało na sprzęt do gier, Razer chwali się, że jego telefon oferuje 7 godzin nieprzerwanego grania w Heartstone, ale mamy też mniej gamingowe deklaracje jak 12,5 godziny oglądania filmów czy 63,5 h słuchania muzyki. Dla przypomnienia, naładowanie telefonu od zera do 80% trwa przy tym zaledwie godzinę.



Ciekawostką jest fakt, że interfejs telefonu bazuje na popularnej nakładce Nova Launcher. Jest to przy tym specjalnie spersonalizowana jej edycja o pełnej nazwie Nova Launcher Prime Razer Edition. W chwili premiery urządzenie będzie pracowało pod kontrolą Androida 7.1.1 Nougat, a aktualizacja do Oreo trafi na Razer Phone'a w pierwszym kwartale 2018 roku. Osoby szukające czytnika linii papilarnych na obudowie powinny zerknąć na prawy bok urządzenia - podobnie jak w smartfonach Sony, ukryto go tam we włączniku telefonu.

Sprzedaż telefonu rusza 17 listopada, a przedsprzedaż wystartuje już w najbliższy piątek. Sprzęt w USA wyceniono na 699 dolarów i tak, będzie też dostępny w Europie, w tym w specjalnej wersji z zielonym logotypem producenta z tyłu obudowy. Przekonuje Was razerowe podejście do smartfonów?



Źródło tekstu: Razer, wł

Komentarze
Zaloguj się
14. ~TS
0

2017-11-02 14:59:58

Razer reklamuje go jako "smartphone for Gamers" - czyli to smartfon dla graczy, którzy nie koniecznie chcą używać go do grania. Widać że celują w stworzenia potocznie nazywane "PC Master race", dla których ważniejsze są cyferki i są w stanie wydać więcej by móc się chwalić tym 120Hz odświeżaniem ekranu (pewnie będą funkcje wyłączenia takich bajerów by zaoszczędzić baterię i znając życie częściej będzie się korzystało telefon bez tych cudów). Mi się telefon bardzo podoba, ma wszystko co będę chciał od swojego przyszłego smartfona i jak za rok będzie dalej niezły to może się skusze.

Odpowiedz

13. ~tk
0

2017-11-02 13:25:15

Dobre głośniki stereo ponieważ cały youtube, netflix itd oglądam na telefonie wieczorkami i nie lubię się bawić w słuchawki, porządna bateria (miałem s6 - 2600mah, energia go opuszczała już w okolicach godziny 18), ekran IPS który preferuje zamiast amoleda, w dodatku 120hz - różnice w odświeżaniu na prawdę można dostrzec i poprawia ogólną wygodę użytkowania(mówię to z własnego doświadczenia) .To są detale oczywiście i mają dla mnie znaczenie, bo używam telefonu tak a nie inaczej. Po prostu trafili w moje potrzeby i całkiem możliwe, że jeśli będzie dostępny w pl to sobie go sprawie.

Odpowiedz

12. goral2099
0

2017-11-02 12:47:00

11: tzn jakie funkcje?

Odpowiedz

11. ~tk
0

2017-11-02 12:39:11

Razer wcale nie mówi, że jest to "gamingowy" telefon (jak np beznadziejna xperia play), ale mobilne centrum rozrywki z myślą o graczach :), ja się z tym zgadzam i bardzo mi się podoba ten telefon, ma fajne funkcje których brak u konkurencji.

Odpowiedz

10. goral2099
0

2017-11-02 12:33:14

9: zostaje streaming właśnie, granie w churze. Chiciaż wśród androidowych gierek też są perełki. Niestety większość przegrywa nawet z 20letnim Mario64.

Odpowiedz

9. ~TS
0

2017-11-02 11:28:42

Tylko problemem "gameingowego telefonu" jest to że nie ma "gameingowych gier" na androidzie. Kilka lat temu wychodziły gry, które miały pokazywać moc układów graficznych w smartfonach, ale teraz być znaleźć jakieś nowe pozycje, które można nazwać pełnoprawnymi grami jest prawie nie wykonalne! Jakiś czas temu kupiłem pada pod telefon, by sobie pograć w jakieś konkretne tytułu i teraz jednie do czego służy to do emulatorów.

Odpowiedz

0

2017-11-02 10:17:19

5: czyli sądzisz, że do czasu upowszechnienia 5G i możliwości streamowania zawsze i wszędzie pozycja Nintendo w tym segmencie jest niezagrożona? W sumie, tak jak wspomniałeś NV próbowała i chyba nie poszło jak by chcieli.

Odpowiedz

7. ~
0

2017-11-02 08:45:45

@6 z tymi zenujacymi komentarzami idz na onet chlopcze

Odpowiedz

0

2017-11-02 01:41:35

Tylko "64 GB pamięci wewnętrznej" W stosunku do ramu to pamięci bardzo mało.

Odpowiedz

5. LuiN
0

2017-11-02 01:28:49

@4, goral2099 - Nvidia miała już tablety, teraz Shieldy tylko pod TV robi. W sumie to całkiem fajnie wyglądają gry streamowane z serwerów Nvidii, ale trzeba dobrych pingów i >20 Mb/s, więc mobilnie niekoniecznie to się sprawdza. Głośniki w tym Razerze ponoć mają mocnego kopa, no i niegłupie słuchawki dodają do zestawu. A pada dla Androida to Razer już ma: Oni serio z pełnym ekosystemem sprzętu startują, ale bez ekskluzywnych gier nikt tego raczej nie będzie brał za konsolę.

Odpowiedz

0

2017-11-02 01:13:50

A tak na marginesie: że też NV ze swoim GF NOW albo AMD nie wypuściły jeszcze swojego smartfona.

Odpowiedz

1

2017-11-02 00:55:52

Właśnie gniazdo słuchawkowe było by lepsze, moim zdaniem, niż głośniki stereo. Mi na smarcie zdarza się grać przeważnie w sytuacjach, gdzie słuchawki były by lepsze (dla mnie i dla otoczenia :) ). Może pomysłem byłby jakiś dedykowany, dołączany kontroler? Streamowanie z PC ograniczające się do jednego kliknięcia. Jakaś współpraca z NV? Takie odważniejsze pójście w stronę giercowania. No ale tak jak piszesz: marka znana i lubiana - powinno się sprzedać w pewnych kręgach.

Odpowiedz

2. LuiN
0

2017-11-02 00:43:58

@1, goral2099 - cena jest podana - 699$. To dużo, chociaż jak na te podzespoły wciąż w granicy zdrowego rozsądku. Największą bolączką mobilnego grania jest krótki czas pracy i mocne nagrzewanie się telefonów. Oba te problemy uwzględnił Razer. Głośniki stereo też są ważne; z poważnych braków mamy natomiast gniazdo JACK 3,5 mm i wodoszczelność. Trochę dziwna sprawa z tym JACKiem, bo przecież producent ma olbrzymie portfolio słuchawek. Patrząc na skalę obecności Razera na eventach gamingowych sądzę, że telefon może się sprzedać. O ile ich laptopy pozostają raczej w strefie marzeń, to już po smartfony ustawią się kolejki przy tak mocnym marketingu marki.

Odpowiedz

0

2017-11-02 00:13:08

Mam mieszane uczucia...niby wszystko na papierze wygląda ok, ale żeby ten telefon gamingowym nazywać? Porządny (a nawet bardzo porządny), ale zwykły smart. Poza odświeżaniem ekranu i tym UltraMotion nie oferuje nic czego inne flagowce by nie miały. Tylko, czy taki ekran jest potrzebny przy mobilnych tytułach? Mam wrażenie, że to telefon podobny do zaprezentowanego jakiś czas temu Commodore (telefon+emulator+motyw+PR) - nic niezwykłego. No ale może nabywców znajdzie, jeżeli cena nie będzie odstawać od innych flagowców.

Odpowiedz