Samsung rozważa stworzenie nowej marki dla flagowych smartfonów, rezygnując z rozpoznawalnej nazwy Galaxy. Wszystko po to, by skuteczniej konkurować z Apple.
Marka Galaxy przez grubo ponad dekadę, od 2009 roku stała się tak rozpoznawalna, że zazwyczaj nawet nie trzeba dodawać, że to Samsung. To ogromna wartość rynkowa, jednak mimo tego koreański gigant rozważa rezygnację ze stosowania marki Galaxy w połączeniu z flagowymi smartfonami.
Jak podaje koreański serwis etoday, powołując się na własne źródła u producenta, Samsung Electronics myśli nad stworzeniem osobnej marki dla flagowych produktów. Według źródła, inspiracji dostarczył sukces marki Genesis, dzięki której Hyundai może pozycjonować rynkowo swoje samochody wyższej klasy.
Marka Galaxy dziś kojarzy się nie tylko z flagowymi smartfonami Galaxy S czy Galaxy Z, ale też średniakami Galaxy A i Galaxy M czy nawet budżetowymi urządzeniami telefonami Galaxy J. Różnice cenowe między tymi urządzeniami sięgają w naszych realiach kilku tysięcy złotych.
Jak zauważa koreański serwis, takie rozdrobnienie marki Galaxy utrudnia Samsungowi konkurowanie z firmą Apple. Telefony iPhone są kojarzone z najwyższą jakością, a fani marki mogą je kupować w ciemno, wiedząc, że otrzymają produkt klasy premium. Takich skojarzeń nie wywołuje już marka Galaxy. Samsung traci udziały na rzecz Apple na wielu rynkach świata, nawet na swoim rodzimym – według badań przeprowadzonych w Korei Południowej aż 64% użytkowników w wieku 18-29 lat korzysta z iPhone’ów, a w przypadku kobiet w tym wieku jest to aż 75%.
Na razie Samsung nie podjął jeszcze żadnej decyzji. Przeprowadził na razie wewnętrzne badania, które jednak nie zaowocowały jeszcze propozycją alternatywnej nazwy. Według serwisu etoday pojawił się jedynie pomysł na rezygnację nazwy Galaxy i promowanie samej nazwy Samsung. Według tego klucza Galaxy S25 wszedłby na rynek po prostu jako Samsung S25. Trudno jednak uznać to za szczególnie nośne – marka Samsung jest jeszcze bardziej rozdrobniona niż Galaxy i niekoniecznie może się kojarzyć z flagowymi smartfonami.
Zobacz: Chińskie marki i Apple ciągną rynek smartfonów w górę
Zobacz: Apple atakuje. Samsung ledwie utrzymał pozycję lidera w 3Q2024
Źródło zdjęć: Lech Okoń (Telepolis.pl)
Źródło tekstu: etoday.co.kr, SamMobile