DAJ CYNK

Wyniki mPay w 1Q2014

10.05.2014

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4772

Ważne 1

1

mPay zaprezentował raport finansowy za pierwszy kwartał. Osiągnął 154 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 884 tys. zł.

mPay zaprezentował raport finansowy za pierwszy kwartał. Osiągnął 154 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 884 tys. zł. Dla porównania w tym samym kwartale 2013 roku spółka osiągnęła 313 tys. zł przychodu i 688 tys. zł straty.

9 stycznia 2014 r. NWZA przyjęło uchwałę o obniżeniu kapitału zakładowego spółki z kwoty 22,4 mln zł do kwoty 6,72 mln zł. Kwotę uzyskaną w wyniku obniżenia kapitału zakładowego w wysokości 15,68 mln zł przeznaczono na pokrycie straty za 2012 rok oraz z lat ubiegłych.

Jak informuje spółka, poprawa wyników jest efektem optymalizacji działalności operacyjnej oraz nowej strategii na lata 2014 - 2016. Istotne kierunki rozwoje zawarte w strategii to:

  • unowocześnienie i rozwój platformy technologicznej co pozwoli na zdecydowaną poprawę konkurencyjności,
  • kontynuacja pozyskania nowych miast dla usług sprzedaży biletów komunikacji miejskiej oraz parkowania,
  • dalszy rozwój partnerstwa z organizacją płatniczą Mastercard w oparciu m.in. o współpracę z bankami,
  • wprowadzenie nowych usług i funkcjonalności do portfolio oferty,
  • wykorzystanie synergii we współpracy z Grupą "LEW", posiadającą ogólnopolską sieć terminali, w zakresie rozbudowy sieci akceptacji usług płatniczych
  • wprowadzenie usług mPay na rynki zagraniczne

19 marca mPay podpisał umowę na dofinansowanie projektu "Promocja usługi płatności mobilnych mPay S.A. na rynku międzynarodowym". Budżet projektu wynosi ponad 1,3 mln. zł, z czego ponad 1,063 mln. zł dotyczy kosztów kwalifikowanych refinansowanych w 75% ze środków funduszy unijnych. W ramach projektu w I kwartale spółka brała udział w targach Mobile World Congress 2014 w Barcelonie, Targach Cebit 2014 w Hanowerze oraz uczestniczyła w misji gospodarczej w USA i w Hiszpanii.

Na koniec marca mPay, w przeliczeniu na pełne etaty, zatrudniał 7,9 osób.

Źródło tekstu: mPay, wł

Tagi: mPay
Komentarze
Zaloguj się
21. ~muszkins
0

2014-05-30 17:12:47

Ja nie mam telefonu z androidem ( i co z osobami które nie mają) i w zupełności wystarczają mi kody USSD Proste w użyciu i szybkie

Odpowiedz

20. tymis
0

2014-05-12 22:54:08

Po uruchomieniu Mobiletu jest logowanie na konto. Potem nie trzeba się wylogowywać, aplikacja cały czas jest gotowa do transakcji. Skasowanie wtedy biletu (w tym podanie 4-cyfrowego numeru bocznego autobusu) wymaga u mnie 9 tapnięć, a parkowanie 4 tapnięć. Oczywiście są różnice w zależności od miasta, bo w komunikacji inaczej identyfikuje się kursy lub są inne taryfy, a przy parkowaniu jest inny podział na strefy. Nawet kiedy każdorazowo uruchamia się od nowa aplikację i loguje się, to i tak przy interfejsie dotykowym wychodzi to szybko i sprawnie.

Odpowiedz

19. ~@17
0

2014-05-12 08:42:59

W sky cash - odpalam apkę (na teelfonie z java , nie samrtfonie kilkanaście sekund), łączy się to z netem i musze zgodzić sie na połączenie, czekam az sprawdzi ile mam kasy, wybieram usługi, czekam, wybieram bilet mpk, czekam, wybieram bilet, czekam, podaję numer linii/numer autobusu (zalezy od miasta) , czekam, wpisac muszę kod PIN...ufff... kilka transferów z netem po kilka sekund w skrajnym wypadku... Skycash tez ma wady - na dodatek raz jak jechałem, to zwiesił się po podaniu PIN i nie wiedziałem - mam a bilet czy nie - kupiłem u kierowcy - na szczęście mimo zatwierdzenia PINem operacja zwiesiła się całkiem i kasy nie zabrało (nie zapłaciłem dwa razy).Mimo tej wady nadal korzystam ze SkyCasha. Z MPaya korzystałem dawno temu - i zacznę znowu, jakl mi oddadzą pieniadze, jakie zabrali swego czasu za to, że nie chciałem podawać wrażliwych danych dotyczacych mojej karty. MPay to dla mnie cwaniaczki, które wyccyckają z każdego grosza - mocno zapracowali sobie na taką opinię i póki nie przeprosza , ich klientem nie będę.SkyCash ma zaletę - na jednym koncie mam i kasę na bilety w róznych miastach i na parkingi w różnych miastach - przy czym parkingi z czasem rozliczanym w miare uczciwie (czyliza rzeczywisty czas parkowania) - przy płaceniu w parkomacie musze oszacowac czas postoju i zapąłcić za odcinki czsu dostępne w parkomacie DŁUZSZE niż to , co chce parkować.A do komunikacji miejskiej to chyba na smarfonach najlepsze będzie moovit (ale na razie działa tylko w Lublinie Wwie Szczecinie i Łodzi) - tam proces zakupu jest najszybszy ze znanych mi aplikacji.I inne podsumowanie - korzystanie z apki jest wygodniejsze, korzstanie z kodów moze być szybsze i pewniejsze.

Odpowiedz

18. ~
0

2014-05-12 01:22:07

Sieć Play ma zakaz wstępu do zasięgu Orange a wy nic niepiszecie po co płacić to premium jak najnowsze info dowiaduje się od konkurencji

Odpowiedz

17. mi80
0

2014-05-11 21:39:13

A niech będzie, flow zakupu biletu w warszawskim autobusie 111 poprzez mPay wygląda tak:1. Wpisuję *145# i słuchawkę, (ja wiem, że to ich standardowy kod, bo działał już podczas pilota w 2006 r., ale skąd ma o tym wiedzieć zwykły user)2. Wyskakuje menu główne, wpisuję 2 i zatwierdzam,3. Wyskakuje menu wyboru miasta, wpisuję 1 i zatwierdzam,4. Wyskakuje menu wyboru biletu, wpisuję 3 i zatwierdzam,5. Wyskakuje menu rodzaju linii, wpisuję 2 i zatwierdzam (kto jedzie linią ekspresową musi dodatkowo wiedzieć, że nie znajdzie jej pod pozycją "autobusy"),6. Wyskakuje żądanie podania nru linii, wpisuję 111 i zatwierdzam,7. Wyskakuje żądanie kodu CVC2, wpisuję 3 cyfry i zatwierdzam.8. Uff, zapłacone, zajęło 22 tapnięcia, nie licząc wejścia w funkcję telefonu.Nie mam już SkyCasha ani Mobiletu, więc nie sprawdzę, ale na pewno byłoby w nich krócej i bardziej intuicyjnie. Taka jest specyfika aplikacji, że nie muszą ograniczać się do tego co serwuje 20-letnia technologia, lecz mogą być zaprojektowane zgodnie z najlepszymi zasadami usability (czego akurat o SkyCashu ani Mobilecie niestety nie można powiedzieć).

Odpowiedz

16. mi80
0

2014-05-11 20:40:51

To było do @14.

Odpowiedz

15. mi80
0

2014-05-11 20:40:28

@13: O jakiej specyfice mówisz? Od 20 lat niewiele się w USSD zmienia, a z tą technologią jestem blisko już od 18 lat, a Android nic nowego w tym względzie nie wniósł. Menu wyskoczy jeśli wywołamy sesję właściwym kodem USSD. Pisałem już, że problem jest w użyteczności tego rozwiązania - wsiadam do autobusu i skąd mam wiedzieć co mam wpisać, żeby wejść w to menu? Ile opcji później przejść by kupić bilet?W autobusie na szybie wisi lista wielu kodów, z których mam wybrać jeden i w miejsce iksów wpisać nr linii. Nieużyteczne jak diabli. Akurat na Andka mPay ma aplikację :-P pozwalającą wywołać kod szybciej, ale na iOS już nie.

Odpowiedz

14. ~@13
-1

2014-05-11 17:57:44

@13 - zatem nie znasz specyfiki kodów USSD, co ewidentnie wynika z Twoich postów, a cały czas je krytykujesz??? Może najpierw zapoznaj się z USSD (oraz Androidem), a potem wyrażaj opinię, porównuj itp. Dzisiaj ludzie bezmyślnie instalują aplikacje nie zastanawiając się nad tym, że sporo ich funkcji ma już od dawna w telefonie / smartfonie. Ale nie to jest najgorsze. Najgorsze jest to, że tacy ludzie mogą chodzić na wybory i głosować.

Odpowiedz

13. mi80
0

2014-05-11 16:58:49

@12: to jest tam jakieś menu? Na rozpisce w autobusie ani na stronie ZTM nico tym nie piszą, tylko podają długi kod z iksami, w miejscu których trzeba podać nr linii. To skąd zwykły user jakim jestem ma wiedzieć o jakichś innych możliwościach oraz jak z nich skorzystać. I to ma być prostsze od aplikacji? Tu nie ma usability i nie będzie, bo USSD od 20 lat jest niezmiennie takie samo.

Odpowiedz

12. ~@11
0

2014-05-11 16:12:44

@11 - numer linii? A od czego masz menu??? Tam się wpisuje numer linii, bez potrzeby pamiętania kodu.

Odpowiedz

11. mi80
0

2014-05-11 12:32:18

@8: czas uruchomienia aplikacji i wejscia w opcje. A w mPay trzeba wiedzieć jaki kod wpisać, np. w Warszawie zapisanie kodu w książce nic nie da, bo kod musi zawierać nr linii. Trzeba po prostu znaleźć w autobusie wywieszkę i przeklepać wydrukowany na niej kod. W aplikacji klepania będzie dużo mniej, nie mówiąc o mniejszym ryzyku pomyłki. Stąd uważam, że USSD powinno być awaryjnym uzupełnieniem, a nie core/''m funkcjonalności mPay. Steve Krug i jego don/''t me think się kłania.

Odpowiedz

10. ~Nick
0

2014-05-11 11:30:06

Koło też jest przestarzałe - ma już tyle tysięcy lat ...

Odpowiedz

2014-05-10 22:20:32

Korzystałem z aplikacji SkyCash, Mobilet i z kodów mPay. Wygląda na to, że te przestarzałe wg niektórych kody USSD są najmniej awaryjne. Bardzo często udawało mi się trafić na jakieś przerwy w działaniu SkyCash, albo nie były przyjmowane płatności.

Odpowiedz

8. ~@7
0

2014-05-10 20:32:01

@7 - SkyCash to jak komórka z tylko jedną częstotliwością, do tego działającą tylko w miastach. Poza tym jeśli dla Ciebie kody USSD, to przeżytek, to korzystaj z apki w SkyCash. Tylko policz czas jej uruchomienia i wejścia w odpowiednie opcje. Do tego dolicz czasowe zwiechy apki lub androida oraz cenę pakietu internetowego i masz gotową odpowiedź co jest lepsze.

Odpowiedz

7. mi80
0

2014-05-10 17:01:22

@4: opieranie usługi o ok. 20-letnią, nierozwijaną za to w pełni uzależioną od operatora technologię USSD to nie przeżytek? A co do SkyCasha to jest on faktycznie liderem m-płatności, bo ma największą i stale rozszerzaną liczbę odbiorów płatności. Niemniej też ma swoje wady, nie do końca zgodny z ustawą regulamin itp.

Odpowiedz