DAJ CYNK

Wyniki Grupy Eurotel w 2016

06.04.2017

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3310

Ważne 2

1

Skonsolidowane przychody Grupy Eurotel na koniec 2016 r. wyniosły 338,3 mln zł, a zysk netto 9,32 mln zł.

Skonsolidowane przychody Grupy Eurotel na koniec 2016 r. wyniosły 338,3 mln zł, a zysk netto 9,32 mln zł. Było to odpowiednio o 20,1% i 16,2% więcej niż w roku poprzednim.

Jak podkreśla firma, osiągnięte w 2016 roku wyniki, są najlepszymi w historii Grupy Eurotel. Zwiększenie poziomu wyników zostało osiągnięte głównie dzięki poprawie współpracy z T-Mobile oraz dalszemu rozwojowi salonów sprzedających produkty Apple.

Grupa Eurotel obsługuje sieć salonów sprzedaży operatorów T-Mobile (107 punktów w ramach sieci Eurotel), Play (96 punktów za pośrednictwem spółki Viamind) oraz Platformy Cyfrowej "nc+" (39 punktów). Prowadzi także sprzedaż i serwis produktów Apple poprzez salony pod marką iDream (10 punktów).

W 2016 sieć Eurotela podpisała w ramach sieci T-Mobile 101666 nowych umów oraz 90277 aneksów. Dla porównania w 2015 r. było to odpowiednio 55947 umów i 105260 aneksów. W ocenie sieci wzrost nowych kontraktów wskazuje na pojawienie się atrakcyjnej oferty , którą zaczęli wybierać klienci.

Wielkość sprzedaży Grupy w kategorii "doładowania i startery" wyniosła 5,661 mln zł i była niższa w stosunku to roku poprzedniego, w którym osiągnięto 6,374 mln zł. Wpływ na to miała konieczność rejestracji kart prepaid.
Wartość sprzedaż akcesoriów wyniosła 14,927 mln zł (9,228 mln zł w 2015 r.) i wynika głownie ze zwiększenia skali obrotów produktami Apple'a oraz akcesoriami do nich.

Sprzedaż usług platformy nc+ prowadzona w 39 punktach umożliwiła podpisanie 9111 umów (w 2015 r. - 8526).

W ramach spółki Viamind, współpracującej z siecią Play, Grupie nie udało się nadrobić gorszych rezultatów osiągniętych w I półroczu 2016 roku i w związku z tym spółka ta wykazała znacznie gorsze od prognozowanych wyniki. Jak wyjaśnia zarząd, przyczyną tego rodzaju zmiany była mniejsza realizacja planów sprzedaży, a w konsekwencji brak otrzymania bonusów z tego tytułu oraz konieczność zatrudnienia większej ilości osób do obsługi salonów sprzedaży, co zostało narzucone przez operatora.

W opublikowanym raporcie przedstawione zostały także dane dotyczące przychodów sprzedaży usług i towarów w podziale na poszczególne grupy.


Źródło tekstu: wł

Przewiń w dół do następnego wpisu