DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 2Q2017

24.08.2017

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 5326

Ważne 5

4

Po II kwartale 2017 roku w bazie Grupy Cyfrowy Polsat znajdowało się 11,381 mln kart SIM.



Grupa Cyfrowy Polsat w II kwartale 2017 r. wypracowała 2,47 mld przychodów (+1% r/r), a EBITDA (zysk przed odsetkami, podatkami i amortyzacją) wzrosła o 3% r/r do 964 mln zł. Zysk netto wyniósł 282 mln zł i był wyższy o 22% w ujęciu rok do roku.

Po II kwartale 2017 roku w bazie Grupy Cyfrowy Polsat znajdowało się 11,381 mln kart SIM. W rozbiciu na poszczególne usługi komórkowe wyniki prezentują się następująco:

  • 6 810 999 kart SIM w ofertach abonamentowych (+3,8% w stosunku do II kwartału 2016 roku),
  • 2 616 592 kart SIM w ofertach na kartę (-24,7%),
  • 1 773 006 kart SIM w ofertach Internetu mobilnego (+5,0%),
  • 180 526 kart SIM w ofertach Internetu mobilnego na kartę (-36,4%).

Oprócz tego aktywnych było 4 835 534 usług telewizji. W sumie z usług Grupy korzysta 5,819 mln klientów kontraktowych, którzy posiadają 13,420 mln usług (2,31 usługi na klienta, wzrost z 2,20 w II kwartale 2016 roku). Grupa chwali się, że dzięki strategii multiplay spada wskaźnik odejść churn z 9% przed rokiem do 8,6% w 2Q2017.).

Liczba kart SIM spadła w stosunku do IV kwartału 2016 roku (11,679 mln), co jest związane głównie z obowiązkiem rejestracji numerów na kartę.

W dalszym ciągu rośnie liczba klientów usług łączonych w pakiecie SmartDOM, z których na koniec II kwartału 2017 roku korzystało 1,374 mln klientów, o 212 tys. więcej niż przed rokiem(tj. +18%). Łączna suma wszystkich usług RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wyniosła 4,09 mln.

Średnia miesięczna liczba użytkowników telewizji internetowej IPLA wynosiła 3,5 mln zarówno w II kwartale, jak i pierwszym półroczu.

Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale 2017 roku przetransferowali 172 PB danych (o 51% więcej niż przed rokiem). W całym pierwszym półroczu suma przetransferowanych danych wyniosła 337 PB, czyli o 50% więcej niż w 1H2016 roku.

Na koniec zebraliśmy dane historyczne do tabelek.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Internet
(abonament)

Internet
(prepaid)

Łącznie

1Q2015

6,553 mln

3,776 mln

1,439 mln

0,193 mln

11,957 mln

2Q2015

6,532 mln

3,972 mln

1,483 mln

0,193 mln

11,933 mln

3Q2015

6,505 mln

3,685 mln

1,517 mln

0,231 mln

11,939 mln

4Q2015

6,517 mln

3,592 mln

1,595 mln

0,231 mln

11,934 mln

1Q2016

6,536 mln

3,496 mln

1,647 mln

0,256 mln

11,936 mln

2Q2016

6,536 mln

3,473 mln

1,667 mln

0,284 mln

11,971 mln

3Q2016

6,617 mln

3,223 mln

1,722 mln

0,260 mln

11,822 mln

4Q2016

6,730 mln

2,972 mln

1,757 mln

0,219 mln

11,679 mln

1Q2017

6,785 mln

2,646 mln

1,766 mln

0,184 mln

11,382 mln

2Q2017

6,811 mln

2,617 mln

1,773 mln

0,181 mln

11,381 mln



Przychód

Zysk netto

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q2015

2,329 mld zł

170,9 mln zł

896,6 mln zł

38,5%

2Q2015

2,469 mld zł

305 mln zł

977 mln zł

39,6%

3Q2015

2,415 mld zł

502,5 mln zł

930 mln zł

38,5%

4Q2015

2,610 mld zł

186 mln zł

891 mln zł

33,8%

1Q2016

2,364 mld zł

179 mln zł

846 mln zł

35,8%

2Q2016

2,443 mld zł

231 mln zł

935 mln zł

38,3%

3Q2016

2,110 mld zł

270 mln zł

957 mln zł

40,1%

4Q2016

2,535 mld zł

342 mln zł

902 mln zł

35,6%

1Q2017

2,389 mld zł

271 mln zł

929 mln zł

38,9%

2Q2017

2,470 mld zł

282 mln zł

964 mln zł

39,0%



Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

1Q2015

85,8 zł

17,3 zł

2Q2015

87,0 zł

18,3 zł

3Q2015

88,1 zł

19,0 zł

4Q2015

88,3 zł

18,5 zł

1Q2016

87,0 zł

17,7 zł

2Q2016

88,4 zł

18,9 zł

3Q2016

88,6 zł

18,7 zł

4Q2016

90,7 zł

19,2 zł

1Q2017

89,1 zł

18,7 zł

2Q2017

89,6 zł

20,5 zł


[Aktualizacja 2017-08-28 18:05]

Redakcję TELEPOLIS.PL zastanawiały bardzo wysokie liczby transferu (533 PB w całym 1H2017), które podał operator. Nasza dociekliwość ujawniła błąd w podanych danych. Operator podał poprawne dane. Uaktualniliśmy wiadomość.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
62. ~Migdał
0

2017-08-29 15:47:53

Plusowi rośnie przede wszystkim klientela abonamentowa, co znaczy, że program smart dom znajduje spore uznanie u klientów. Tak to chyba najprościej można wytłumaczyć.

Odpowiedz

61. wlo
0

2017-08-25 12:52:30

iphoneski - jak to w życiu... Ja nie kradnę... Ale dlaczego muszę zamki kupować do drzwi?Jak masz problem, zajmij się babciami obcymi - oprócz tych w rodzinie...

Odpowiedz

60. iphoneski
0

2017-08-25 12:49:41

@59 nie pisałem o tym portalu, bo tu każdy się na wszystko skarży, nawet na innych użytkowników oraz moderatorów. Miałem na myśli choćby oficjalne forum plusa, gdzie masz masę stron z postami ludzi, którzy męczą się z nadajnikami zawalonymi do granic. Poza tym sam mam jeszcze modem z internetem plusa i wiem jak to potrafi działać: czasami super - po 90 mega o każdej porze, a czasami mimo dobrego zasięgu nie zrobisz prawie nic.

Odpowiedz

59. ~
-1

2017-08-25 12:41:39

@56, gdzie ludzie się skarżą na przeciążone nadajniki, na portalach takich jak ten? A na kogo tutaj się nie skarżą?Czytelnik takich portali nie jest reprezentatywna jednostką więc nie można ich jako przykład dawać tym bardziej, że działają tutaj opłacani hejterzy i klakierzy.Co do uczciwości pracowników w salonach, to dotyczy to każdego operatora. Każdy konsultant ma płacone od umowy więc na to kładzie nacisk. Z Plusem było o tyle dobrze, że przy przejściu z prepaid na postpaid otrzymywało się dobre warunki tj. ofertę przedłużeniową z postpaid.

Odpowiedz

58. iphoneski
0

2017-08-25 12:30:01

@57 sytuacje w życiu ludzi są różne, akurat u mnie w rodzinie ja ogarniam wszystkim oferty. Nie mam problemu z niczym, ale jak ktoś ci wciska nowe auto, podczas gdy chcesz tylko benzyny to jest to trochę niefajne.

Odpowiedz

57. wlo
0

2017-08-25 12:14:19

iphoneski - operatorzy tego nie ukrywają, że preferują abonament, że namawiają do konwersji na abonament, że akcja rejestracyjna była do tego świetną okazją. Ty chyba tylko masz z tym problem?Co do babć i dziadków... Nie mają rodziny? Nie mają w rodzinie takiego bystrzach jak Ty, który im doradzi co dla nich lepsze?

Odpowiedz

56. iphoneski
0

2017-08-25 12:11:57

@51 No dla właścicieli na pewno, dla ludzi, którzy skarżą się na przeciążone nadajniki wiadomość taka sobie.

Odpowiedz

55. iphoneski
0

2017-08-25 12:09:05

@49 No ma to duży związek ze wzrostem usług kontraktowych, a po drugie jest to nieuczciwe ze strony sprzedawców, takim babciom by starczyło to co miały, a tak dostały umowy na 2 lata.

Odpowiedz

0

2017-08-25 12:01:27

@51 Gdzie masz ten hejt na Plusa? Pod tym niusem nie ma ANI JEDNEGO hejterskiego komentarza o Plusie. Nie kłam Pinokio.

Odpowiedz

53. wlo
0

2017-08-25 11:38:52

52 - mnie pytasz? Możesz rozszerzyć swoje pytanie - o ile do mnie jest skierowane?

Odpowiedz

52. ~Nirmals
0

2017-08-25 11:35:40

WLO artykuł sponsorowany?

Odpowiedz

51. ~Aldo
0

2017-08-25 07:18:49

iphoneski, obserwuję ostatnio portal i smarujesz codziennie od rana do wieczora i często bez sensu jak chociażby 48.Wyniki Grupy CP naprawdę dobre. Na portalu hejt na Plusa wylewany wiadrami a tymczasem .... zyski rosną, oferta też bardzo dobra, infrastruktura modernizowana. Dla właścicieli jak i abonentów same dobre wiadomości.

Odpowiedz

49. wlo
0

2017-08-24 22:55:43

iphoneski - i co w związku z tym?

Odpowiedz

48. iphoneski
0

2017-08-24 22:50:11

@47 No bo to tak było przecież, babcia Jadzia szła zarejestrować kartę a wychodziła z umową :)

Odpowiedz

47. wlo
0

2017-08-24 22:37:52

46 - nawet oni to "zauważyli" i nawet w raporcie napisali (m.in.):Liczba świadczonych kontraktowych usług telefonii komórkowej wzrosła r/r o 251.776, czyli o 3,8%, osiągając poziom 6.810.999 na koniec 2Q’17 m.in. w wyniku skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta, jak również przejściowo zintensyfikowanej migracji użytkowników usług przedpłaconych do taryf kontraktowych w okresie od lipca 2016 roku do stycznia 2017 roku.

Odpowiedz